A început războiul împotriva mașinilor cu propulsie convențională. Nu mai puțin de 11 state membre ale Uniunii Europene au cerut interzicerea vehiculelor diesel și pe benzină în Europa! Măsura ar urma să fie aplicată progresiv începând de anul viitor, iar până în 2040, niciun vehicul cu propulsie convențională nu ar mai avea voie să circule în Europa.
Propunerea a fost înaintată de Danemarca, în cadrul unei reuniuni a miniștrilor de mediu din statele membre UE în Luxemburg. Danezii speră să aibă peste un milion de mașini hibride și electrice pe șosele până la intrarea în vigoare a restricției. În acest sens, guvernul danez va oferi bonusuri semnificative la achiziționarea vehiculelor cu emisii zero sau emisii reduse.
Motivul pentru care Daimler va plăti o amendă uriașă
Propunerea danezilor corespunde planului autorităților de la Bruxelles, care face referire la reducerea emisiilor de carbon cu 40% până în 2030 și 100% până în 2050, pentru a încetini încălzirea globală.
“Trebuie să recunoaștem că suntem într-o cursă contra timp”, susține ministrul Climei și Energiei din Danemarca, Dan Jorgensen.
Danemarca este printre cele mai active state în acțiunea contra poluării. În 2018, guvernul danez a anunțat interzicerea comercializării vehiculelor care funcționează folosind combustibili fosili până în anul 2030. Dar pentru că măsura nu se aliniază reglementărilor UE, decizia a fost eliminată.
Damerca intenționează să pună bazele unei alianțe cu cele zece state care și-au arătat sprijinul în acest sens. Franța a demarat deja planul de eliminare a mașinilor care folosesc combustibili fosili până în 2040. Mai mult, Norvegia interzice comercializarea mașinilor cu alt tip de propulsie decât electrică din 2025 și intenționează să ofere o stație de încărcare la fiecare 10 mașini electrice, ajungând la 50.000 până în 2020.
State ca Lituania, Letonia și Bulgaria au scos în evidență faptul că un pas important în procesul de reducere a noxelor este oprirea vâznărilor de autovehicule second-hand din Europa de Vest în Europa de Est. Și România, cu un volum mare de mașini rulate aduse de peste hotare, pierde teren în lupta împotriva poluării.