11 state UE, chemate de Cehia la discuții privind măsurile europene de reducere a emisiilor

teste de emisii Volkswagen motoare termice Cehia partidul

Cehia a invitat miniștrii transporturilor din 11 state ale Uniunii Europene să se întâlnească luni la Strasbourg pentru a discuta politicile de reducere a emisiilor pe fondul disputei privind trecerea la vehiculele electrice.

Solicitarea Cehiei vine după ce Germania și Italia și-au anunțat opoziția privind propunerea Comisiei Europene, avizată deja de Parlamentul European, de a permite, după 2035, doar vânzarea mașinilor electrice.

La întâlnirea propusă de Cehia este invitată și România, alături de Germania, Italia, Franța, Spania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Portugalia, Slovenia și Finlanda, însă nu este cunoscut încă numărul oficialilor care vor accepta invitația.

Conform Reuters, inițial, întâlnirea ar fi trebuit să aibă ca subiect propunerea Comisiei Europene de a înăspri reglementările privind emisiile poluante provenite de la autovehicule prin normele Euro 7, însă va fi abordată și tema planului „Fit for 55” al CE, care prevede, printre altele, interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice începând cu 2035.

Cehia, ca și alte state și grupuri industriale, consideră că proiectul de impunere a normelor Euro 7 este nerealist, cu multe riscuri și cu un impact limitat asupra mediului, iar opoziția Germaniei cu privire la planul „Fit for 55” a dat curaj și altor țări să își manifeste dezacordul.

Ministrul ceh al transporturilor, Martin Kupka, a declarat săptămâna trecută, după ce s-a întâlnit la Berlin cu omologul său german, Volker Wissing, că țara dorește modificări ale măsurilor de interdicție a mașinilor care emit CO2 după 32035.

„Nu vom sprijini eliminarea motoarelor cu ardere internă după 2035, decât dacă va exista o scutire clară și obligatorie pentru combustibilii sintetici”, a menționat Kupka într-o postare pe Twitter.

Acest mesaj reflectă poziția omologului său german care a blocat ultima etapă de avizare a planului de interzicere a mașinilor cu motoare termice solicitând o derogare pentru vehiculele care folosesc combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Surprinși de decizia de ultimă oră a Germaniei, dar și de opoziția Italiei după ce proiectul fusese deja avizat de Parlamentul European la capătul multor luni de negocieri, oficialii europeni au amânat votul final care ar fi trebuit să se desfășoare în această săptămână. Data la care acesta va fi reluat este și ea, încă, o necunoscută, însă este cert că există negocieri intense între Comisia Europeană și Germania pe această temă.

– Votul decisiv al statelor UE privind interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice a fost amânat

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top