15 echipaje prezente în Cupa Sandero la Raliul Brașovului 2021. Dragoș Popa și Vlad Colceriu câștigă prima etapă a Cupei Dacia, iar echipajul nostru Adrian Drăgan și Valentin Brădățeanu încheie pe cinci la revenirea în competiție. Prima TV devine partenerul media strategic al Cupei Dacia 2021.
Cea de-a 15-a ediție a Cupei Dacia, din cadrul Campionatului Național de Raliuri Betano a început în weekend-ul 26-27 martie la Brașov, cel mai longeviv raliu al României, aflat la a 50-a ediție.
15 echipaje prezente în Cupa Dacia la Raliul Brașovului 2021
La start s-au aliniat 15 echipeje pe modele Sandero și Logan, printre care și echipajul Adrian Drăgan și Valentin Brădățeanu, reveniți în competiție la comenzile unui model Sandero.
Probe speciale în premieră pentru Raliul Brașovului
Vineri 26 martie, în prima zi a competiției organizatorii au pregătit 4 probe speciale la nord de Făgăraș: câte două treceri pe „Făgăraș” (9,9 kilometri) și „Șoarș” (12,35 kilometri), probe rapide vălurite, nou introduse în campionat.
Primul lider al Cupei Dacia a devenit echipajul Horia Balea și D. Fazakas care s-a adaptat foarte bine la traseul alunecos și s-a înstalat in frunte.
Dragoș Popa a impus ritmul în Raliul Brașovului la Cupa Dacia
După urmatoarele treceri echipajul, Dragos Popa și Vlad Colceriu și-a intrat în ritm și a preluat conducerea cursei arătând că își dorește să câstige această etapă. După parcurgerea a patru probe speciale avea un avans de 20 de secunde fata de locul doi Horea Balea.
Între locul 2 și locul 3 exista un ecart de „foto finish” , doar 6 zecimi de secundă făcând departajerea față de C.Tudose și E.Rogozan.
În apropierea podiumului la diferențe de aproape jumatate de minut frații V.Supuran și M.Supuran, precum și Ronald Csato/ S.Csikos.
Revenirea pe Poiană la lumina farurilor
La lumina farurilor, concurenții de la Cupa Dacia au urcat vineri seara pe proba Poiana înainte de a încheia prima zi de concurs.
Cel mai bine s-a descurcat pe proba nocturna echipajul ” juniorilor” V Supuran / M Supuran fiind urmati la 3 secunde de liderii clasamentului provizoriu al Cupei -Dragos Popa /V. Colceriu .
Victoria pe proba “Poiana” noapte a fratilor Supuran a schimbat semnificativ dupa prima zi si podiumul clasamentului provizoriu.
Probele maraton a câte 26km
Ziua a II-a avea programate doua probe marathon de 26 km – Babarunca si Muntele Roșu, amandouă adevarate încercări pentru toți piloții și avea să înceapă cu o veritabilă surpriză.
„New comerii” Roland Csato / S Csikos au câștigat proba la „mustață” la 3 zecimi de secundă în fața echipajului V.Supuran/M.Supuran. La 7 secunde a sosit si echipajul Dragoș Popa/V.Colceriu, liderul Clasamentului Cupei.
Fostul mare campion de raliuri Stefan Vasile a explicat de ce Babarunca de regulă poate determina caștigătorul Raliului Brasovului
“Babarunca este hotărâtoare în economia raliului, atât datorită lungimii ei cât și pentru că este foarte tehnică. Are toate tipurile de viraje, de la viraje simple tip ac de păr, până la viraje de mare viteză, cu vârfuri de pantă, cu viraje ascunse, înselatoare. De asemenea, această specială include urcare, coborâre, traseu plat. Toate elementele pe care le poți întâlni într-un raliu se găsesc pe această probă. Este clar că mersul pe Babarunca este decisiv pentru locul pe podium” a spus fostul mare campion si pilot de uzina Dacia – Ștefan Vasile
Dragoș Popa câștigă prima etapă din 2021 a Cupei Dacia
Cu o proba inainte de final, ultima speciala fiind “Poiana” pe coborare, echipajul Dragos Popa /V. Colceriu conducea detasat in Clasamentul Cupei Dacia. Deși au avut ceva probleme cu frânarea pe roțile spate încă de pe primele probe speciale liderii clasamentului au mers aproape perfect și au mărit ecartul față de urmaritori. Deși au pândit din spate orice greșeală echipajele R.Csato/ S.Csikos și V.Supuran/M. Supuran nu au reușit să câștige timp și să „fure” locul întâi.
La finalul etapei, Dragoș Popa, caștigătorul Cupei Dacia la Raliul Brasovului s-a declarant foarte entuziasmat de evoluție și de modul în care s-a înțeles cu mașina.
“Am mers bine de la inceput desi am avut ceva probleme cu frâna, cred ca ne-am adaptat noi la probleme nu s-au rezolvat 100%, dar am mers bine, m-am simtit bine si am mers extraordinar pe coborarea de la Babarunca și cred că aia a facut diferența, e o probă care întotdeauna face diferenta. Celor care nu au încredere în Dacia Sandero, ca maăină de raliu, îi invit odată la un shakedown, le promit că îi dau pe totț și să mai spună după aia că asta e o mașină slabă.“ A conchis câștigătorul Cupei Dacia, la etapa brașoveană.
Locul 5 pentru Adrian Drăgan
la revenirea în Campionatul Național de Raliuri și Cupa Dacia Adrian echipajul vicecampion din 2015 a încheiat pe locul 5 această etapă dup ce la finalul primei zile a întrecerii ocupa locul 8.
„A fost mai dificil decât ne-am așteptat. Am pilotat destul de defensiv în prima zi pe probele alunecoase de la Făgăraș și aste ne-a îndepărtat de podium, Fiind imposibil să recuperăm în ziua a doua timpul pierdut am decis să creștem ritmul fără a risca nimic cu scopul de a ne adapta mai rpaid la noua mașină și la modul cum lucrează pneurile Hankook. Nu suntem mulțumiți de rezultat, dar ne-am atins scopul, acela de a termina această primă etapă. Felicităm echipajele de pe podium pentru ritmul avut și sperăm ca de la etapa a doua să ne implicăm din nou în lupta pentru podium așa cum eram obșnuiți.” a declarat Adrian Drăgan.
CLASAMENTUL CUPEI DACIA LA RALIUL BRASOVULUI
Echipajul R Csato/ S Csikos a punctat și în clasamentul juniorilor , unde a obținut locul trei, în luptă directă cu mașini mult mai puternice .
Un singur abandon tehnic
Un singur abandon tehnic a fost înregistrat la Cupa Dacia echipajul Horia Balea/Dorian Fazakas, după un început promițător a fost obligat să se oprească din cursă la Control Orar PS 6.
Grigorescu în rol de deschizător
Promotorul Cupei Dacia, cunoscutul pilot și multiplu campion național de raliuri a continuat să își asume rolul de „deschizator” la volanul unei Dacia Sandero 0,9 Tce cu toate evoluțiile tehnice la zi.
Misiunea lui Grigorescu (secondat de fiica sa Patricia) a fost una mai speciala pentru că a precedat în cursa echipajul campion mondial Ostberg Mads & Eriksen Torstein.
George Grigorescu s-a aratat extrem de multumit de debutul noului sezon în Cupa Dacia.
“15 concurenti inscrisi, 11 la Raliul Brasovului , 3 debutanți toti prezenti , cateva Loganuri, așteptam mai multe pentru Cupa Dacia Start , pentru batranele Logan să vină și ele la start. Acum am parcurs un traseu cu apa cu nisip cu de toate și validam pozitv modelul de autoblocant și am folosit o varianta de soft pentru calculator cu ALS care impiedică căderea turbinei în ture și am instalat acest soft și la concurenții care l-au dorit.”
Aleargă românește
Ca element de noutate Cupa Dacia 2021 a incheiat un parteneriat exclusiv cu Prima TV care sustine mediatic competitia noastră în emisiunile informative FOCUS , adăugand valoare automobilistică sloganului de brand CREDE IN TINE și alaturandu-se dezideratelor Cupei ALEARGĂ ROMÂNEȘTE și START IN MOTORSPORT
“ Avem un nou parteneriat media cu Prima Tv cu sloganul “Crede in tine”,mă bucură acest lucru și vom cîuta să forjam și să validam acest slogan in Cadru Cupei si toti concurentii vor fi multumiti de faptul ca sportul auto patrunde usor in mijloacele media si nu orice sport auto , e vorba de lumea raliurilor . Cupei Dacia unii nu ii inteleg semnificatia. Cum adica sa ma dau cu o Dacie , cu 90 de cai la raliu, dar ce este masina de raliu ?.
Dacia Sandero în versiunea de Cupă are 125CP
Mașina cum o vedeti cu minimum de modificari, electronica si suspensie dezvolta 125 CP , cuplu foarte mare este cât se poate de performanta și este cea mai accesibila varianta de mașina cu echipamente noi pentru a lua startul în lumea raliurilor. Iar daca ne referim la batranul Logan este cea mai accesibila cale de a debuta în raliu cu o mașina care nu este nouă , sunt vreo 25 de exemplare gata pregatite de curse și cu efectiv bugetul minim se poate lua startul in campionatul National de raliuri . La Cupa Dacia start in motor sport , alearga romaneste si multumim PRIMA TV “ a conchis George Grigorescu.
CUPA DACIA – retrospectiva ediției 2019