Datele financiare preliminare anunțare de Bosch pentru 2015 arată că acesta a fost un an cu adevărat glorios pentru compania germană. Pentru prima dată, în istorie, vânzările Bosch au depăşit 70 de miliarde de euro.
Compania a reuşit să-şi sporească veniturile cu aproximativ zece procente 1 anul trecut. De asemenea, rezultatele s-au îmbunătăţit. Incluzând efectele extraordinare, rezultatele înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) au crescut până la aproape cinci miliarde de euro.
Ajustate pentru efecte extraordinare, rezultatele au însumat aproximativ 4,5 miliarde de euro. Marja EBIT din operaţiuni a fost de aproximativ 6,5 %, mai mare decât cea de anul precedent, calculată pe o bază comparabilă. Raportul de capital rămâne stabil, iar nivelul de lichiditate rămâne ridicat, în ciuda miliardelor cheltuite pentru achiziţia BSH Hausgeräte GmbH şi Robert Bosch Automotive Steering GmbH.
Performanţa afacerii în 2015 pe regiuni Afacerile Bosch în Europa s-au dezvoltat încurajator în 2015.Creşterea vânzărilor în regiune a fost considerabil mai puternică decât în 2014: potrivit datelor preliminare, Bosch şi-a sporit vânzările cu 4,2 procente, ajungând la 37,5 miliarde de euro. Vânzările au evoluat pozitiv şi în Germania.
Bosch a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor în America de Nord. Acolo, veniturile companiei de tehnologie şi servicii au crescut semnificativ cu 24 de procente, ajungând la 12,6 miliarde de euro.
În America de Sud, situaţia rămâne dificilă. Acest lucru se observă şi în evoluţia vânzărilor Grupului Bosch. Potrivit datelor preliminare, în 2015 s-au înregistrat vânzări de 1,4 miliarde de euro, cu 13 procente mai puţin decât în anul precedent.
În zona Asia Pacific, Bosch a înregistrat o creştere a vânzărilor de 16 procente, ajungând la 19,1 de miliarde de euro. Bosch vede un potenţial pe termen lung în Africa. În 2015, compania a continuat să-şi extindă activităţile în regiune.
Performanţele companiei în 2015 pe sectoare de afaceri
Evoluţia vânzărilor în 2015 a variat în cadrul celor patru sectoare de afaceri. Conform explicaţiei date de dr. Stefan Asenkerschbaumer, directorul financiar executiv (CFO) şi vice-preşedintele Consiliului de Administraţie, “în 2015, am continuat să ne îmbunătăţim poziţia pe piaţă şi competitivitatea în multe domenii şi ne-am crescut cota de piaţă”.
În ciuda creşterii slabe a producţiei de vehicule la nivel mondial, sectorul de afaceri Soluţii de mobilitate a reuşit să-şi crească în mod semnificativ vânzările, potrivit datelor preliminare. În general, vânzările au crescut cu douăsprezece procente, ajungând la 41,7 de miliarde de euro în 2015. Printre produsele Bosch cele mai de succes de anul trecut s-au aflat sistemele de injecţie pe benzină şi motorină, sistemele de asistenţă la condus şi sistemele de infotisment.
Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a înregistrat, de asemenea, o creştere robustă. Aici Bosch a reuşit să îşi crească vânzările cu 9,3% faţă de anul trecut, ajungând la 17,2 miliarde de euro. Produsele cele mai bine vândute din acest sector includ sculele electrice fără fir şi aparatele electrocasnice, cum ar fi o gamă de cuptoare conectate.
Sectorul de Tehnologie industrială continuă să fie afectat de slăbiciunea sectorului mondial de inginerie mecanică. Vânzările au scăzut cu aproximativ 1,7 procente faţă de Pagina 3 din 6 anul anterior, ajungând la 6,6 miliarde de euro. Divizia de Tehnologie Drive and Control a suferit mai multe prăbuşiri în sectoare importante ale pieţei de inginerie mecanică în 2015.
Sectorul de Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o creştere de unsprezece procente, considerabil mai ridicată decât cea din anul precedent. Acest sector a generat vânzări de 5,1 de miliarde de euro. Acest succes poate fi atribuit în principal serviciilor, sistemelor de securitate pentru proiectele mari de infrastructură şi soluţiilor conectate de încălzire inteligentă.