Anul ăsta, BMW o ține din aniversare în aniversare. Dacă în martie au serbat 100 de ani de existență, iar săptămâna trecută jumătate de secol de la lansarea legendarului 2002, în week-endul care tocmai a trecut germanii au scos la lumină o ediție specială: BMW 30 Years M3.
Da, s-au scurs deja 3 decenii de când ”ursulețul” de 200 de cai a început să domine străzile, combinând performanțele dinamice de top cu tracțiunea spate. Iar azi, după 30 de ani, bavarezii presară piper peste și-așa picanta lume a sedanurilor hot, dedicându-i o versiune specială.
Ce-o face specială? În primul rând, cele 500 de exemplare care vor fi produse. Apoi, puterea de 450 CP, în creștere cu 19 CP față de M3-ul ”obișnuit” (asta chiar a sunat aiurea). De asemenea, culoarea Macao Blue Metallic, care a fost introdusă în 1986 ca opțiune specială pentru modelul M3.
Și, în final, faptul că este echipat exclusiv cu Competition Package. Acesta include o serie de subansamble dezvoltată de divizia Motorsport: suspensie Adaptive M, cu 3 setări, diferențial Active M, jante M pe 20 de inci și pneuri de lățime diferită, 265 (285)/30 R20 pentru cele două punți.
La ce să ne așteptăm? La un sprint 0-100 km/h în 4 secunde. Știu, diferența de 0,1 secunde față de modelul M3 nu pare spectaculoasă, dar nu în asta constă marele avantaj al modelului jubiliar, ci în comportamentul la limită pe viraje, în reprizele la viteze mari și în rafinamentul de care promite că va da dovadă. Să ne așteptăm să-l vedem din vară pe șoselele din România.
Să ne așteptăm la un preț demn de numărul mic de exemplare produse. Dacă în România, acesta nu a fost anunțat, carsuk.net anunță că în Marea Britanie modelul va costa 82.675 £, cu 26.070 £ mai mult decât un M3 de bază. Nu e puțin, iar prețul îl plasează între M5 și M6. Dar să nu uităm de echiparea cu care vine. Și, în plus, de câte ori împlineste M3-ul 3 decenii?