Sub deviza „Recondiționarea, o nouă viață pentru turbocompresorul tău, ATT Turbo by AD Auto Total face istorie de 6 ani în piața recondiționării de turbosuflante.
Am stat de vorbă Ing. Mihai Simion, product manager ATT Turbo, și am aflat de ce ar trebui să opteze un șofer pentru acest serviciu, dar și cum a evoluat această linie de business în cei 6 ani de existență.
De ce să aleagă un șofer recondiționarea turbocompresorului în detrimentul achiziționării unuia nou?
Există mai multe criterii, iar unul dintre acestea este segmentarea pieței auto. De obicei, pentru un autovehicul între 0 și 3 ani se alege înlocuirea turbocompresorului cu unul nou (original OEM), pentru unul între 4 și 10 ani, se merge către turbocompresoarele AM (After Market – producător) sau recondiționate de calitate. Pentru cele peste 10 ani se încearcă găsirea unei soluții mai ieftine – turbocompresoare recondiționate sau reparate ieftin. Vărsta medie a autoturismelor în România este de cca. 16,2 ani, oar deciziile clienților sunt condiționate de preț, urmat de termenul de livrare, experiențele din trecut (de la utilizarea pieselor de calitate îndoielnică sau SH, până la servicii de asamblare slab calitative), preconcepții și repere vizuale.
Recondiționarea – ceea ce facem noi la ATT Turbo, este procesul de readucere a unui produs defect la, cel puțin, performanța sa originală. Garanția fiind echivalentă sau mai bună decât cea a produsului nou fabricat, iar costurile cu 35 – 50% mai scăzute. În procesul de recondiționare folosim întotdeauna componente complet noi și de origine europeană, păstrând din vechiile unitătăți turbo doar carcasele (care pot fi reutilizabile).
De unde ați plecat și unde ați ajuns în cei 6 ani de existență?
Atelierul și-a deschis porțile în decembre 2013. Primele 6 luni au fost dedicate strict testării lucrărilor și pieselor de schimb. Serviciul a fost pus la dispoziția tuturor service-urilor auto din țară începând cu luna iunie 2014. La 6 ani distanță, procesăm comenzi de 40-50 unități zilnice, în medie. Echipa atelierului este structurată în funcție de etapele de producție. Astfel, fiecare parte a procesului de recondiționare este susținută de personal calificat special pentru acea operațiune, pornind de la recepție, identificare, demontare, constatare, curățare componente, montaj, setare – verificare lucrare finală și facturare.
Numărul de intrări a avut creșteri de la an la an susținute de faptul că am înțeles și răspuns corect încă de la început întrebărilor clienților. Am încheiat anul 2019 cu 11.600 unități facturate. Tot de anul trecut avem propria noastră gamă de turbocompresoare ATT Turbo cu vânzare directă din stoc. Credem că prin susținerea actuală a prețului și calității produsului ne vom păstra titlul de top recondiționator turbocompresoare în România. Încă din 2014 ne păstrăm aceeași furnizori, atât pentru utilaje cât și pentru piesele de schimb, furnizori ale căror nume sunt sinonime cu calitatea de top.
Recondiționați doar în București sau oferiți acest serviciu în toată țara?
Rețeaua AD Auto Total compusă din 72 depozite la nivel național și disponibilitatea unei flote proprii de peste 800 de mașini ne-a permis să păstrăm un singur atelier de producție, în București. Turbinele de la service-urile din țară ajung rapid și fără costuri suplimentare la recondiționat prin intermediul flotei noastre.
Credeți că este nevoie în continuare de educarea publicului? Service-urile știu beneficiile recondiționării?
Chiar dacă la prima vedere toată lumea știe ce este un turbocompresor, la nivel de variante de reparație, lucrurile nu stau chiar așa. Astfel că prin intermediul Academiei Auto AD Auto Total punem la dispoziția mecanicilor auto un training cu o durată de 7 ore care prezintă turbocompresorul în totalitate – de la rolul și funcționalitatea fiecărei componente, până la cauze de defectare, înlăturarea acestora și montajul corect în cazul înlocuirii.