Samsung anunță o revoluție în domeniul dezvoltării bateriilor pentru mașinile electrice. O superbaterie care va garanta aproape 800km autonomie. Va mai dura însă până când această tehnologie va ajunge pe „stradă”.Bateria cu miez solid a fost considerată de mult timp sfântul graal al cercetării celulelor cu baterii. Acum compania de electronice și producătorul de baterii Samsung au prezentat prototipul unei celule cu stare solidă. Coreenii înșiși numesc noua baterie „revoluționară”.
Avantajele noii tehnologii
Bateriile solide se numesc astfel deoarece electrolitul lor, adică conexiunea dintre electrozi, nu este lichid, ci solid. Materialul poate fi ceramic sau polimeri (asemănători plasticului).
Avantajele: celulele bateriilor cu stare solidă au o densitate mai mare de energie; în același timp, permit construcția de module mai mari, deoarece acestea sunt mai stabile. Acest lucru face ca bateriile să fie mai simple, mai compacte, mai ușoare și mai ieftine.
Structura crește, de asemenea și densitatea de energie, deoarece mai puține module necesită mai puține straturi de finisare și cablare.
Tesla și Samsung alianță pentru automobile autonome
Răcirea cu aer este suficientă, deoarece celulele sunt mai puțin sensibile la căldură. Din cauza lipsei de lichid, inflamabilitatea scade, de asemenea, practic la zero – cel puțin în intervalele de temperatură care pot fi atinse în mașină.
Anod fără litiu, durată lungă de viață
Cu toate acestea, Samsung spune la revedere litiului ca material anodic în prototipul său – ceea ce nu este obligatoriu rău pentru bateriile cu stare solidă.
Coreenii mai degrabă se bazează pe un strat compozit format din argint-carbon. Materialul duce la o capacitate mai mare pe de o parte și, iar de altă parte, rezolvă problema așa-numitei formări de dendrite a bateriilor cu litiu solid.
Dendritele sunt depozite electrochimice de metal pe electrozii unei baterii; originea lor poate fi comparată cu principiul stalactitelor. În cazul bateriilor cu litiu-ion, de exemplu, litiul se poate depune pe electrozi și, în timp, se dezvoltă acolo ca niște ace mici, care în cel mai rău caz, pot pătrunde în stratul de separare dintre anod și catod (separator), ceea ce la rândul său are ca rezultat un scurtcircuit
Formarea dendritului este un semn tipic al îmbătrânirii bateriilor. Bateria Samsung are o durată de viață deosebit de lungă. Bateria trebuie să supraviețuiască (să suporte) până la 1.000 de cicluri de încărcare.Densitatea energetică ridicată permite o distanță de 800 de kilometri.
Samsung dezvoltă această tehnologie special pentru aplicații de mobilitate electrică, iar datorită capacității sale (în principiu), promite o autonomie pentru mașinile electrice de până la 800 de kilometri pe încărcare completă. Bateria ar putea ține 800.000 de kilometri.
Densitatea volumetrică a energiei este de 900 wați pe litru (Wh / l). Pentru comparație: se spune că ultimele baterii Tesla sunt de 820 Wh/l. Comparativ cu o baterie cu ioni de litiu, se spune că prototipul Samsung este cu 50% mai mic. Un alt avantaj: noul material de anod argint-carbon permite o grosime de numai 5 micrometri – semnificativ mai plat decât soluțiile convenționale pentru bateriile cu ioni de litiu. sursa:Samsung