În timp ce înmatriculările de mașini noi se mențin sub cele din anul precedent, piața de autoturisme second-hand continuă să crească. În primele cinci luni, peste 82% din totalul pieței auto a fost ocupat de mașini de ocazie.
În perioada ianuarie – mai 2021 au fost înmatriculate în România 35.845 de autoturisme noi, cu 9,1% mai puține decât anul trecut. Valoarea este chiar mai mică (-37%) dacă o raportăm la perioada similară din 2019. În același timp însă, înmatriculările de mașini second-hand continuă să crescă.
Conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în primele cinci luni din 2021 au fost înmatriculate 167.101 autoturisme second-hand, în creștere cu 7,8% față de perioada ianuarie – mai a anului trecut când intrau în circulație 154.941 unități.
În acest context partea din piață aferentă mașinilor de ocazie s-a majorat de la 79,7% în 2020 până la 82,3% în acest an, lăsând mașinilor noi doar restul de 17,7%.
În privința comportamentului de achiziție al clienților români de vehicule de ocazie mașinile germane rămân pe primele poziții. Astfel, cea mai căutată marcă în domeniul achizițiilor de vehicule second-hand rămâne și în acest an Volkswagen cu 40.840 de unități. Pe locul secund în preferințele românilor se află Audi (16.439 unități), iar pe trei BMW (16.402 unități). Pe locurile următoare se află, în ordine, Ford (11.851 unități) – singura marcă nongermană din Top 5 – și Opel (11.111 unități).
– Piața românească a autoturismelor noi continuă creșterea
– APIA: Piața autoturismelor a crescut în aprilie cu 58,2%