În primele 11 luni ale anului 2020, românii au înmatriculat peste 2100 de automobile electrice, ceea ce semnifică o creștere cu 60% față de anul 2019.
Apetitul pentru mașini electrice este în creștere și în țara noastră. Stimulate și de programul Rabla Plus, prin care statul acordă o primă de 10.000 euro la achiziția unui automobil electric, vânzările de mașini alimentate la priză a crescut cu 60 procente în primele 11 luni ale anului curent.
În total, au fost înmatriculate 2.111 automobile electrice în 11 luni, iar până la finalul anului cifra va crește. Față de perioada similară a anului 2019, creșterea este de 59.7%.
Cea mai populară marcă este Renault cu 562 automobile electrice înmatriculate, urmată de Volkswagen cu 375 exemplare și Skoda cu 346 unități. Skoda va rămâne la această cifră, deoarece modelul Citigo-e iV a ieșit din producție, iar noul model Enyaq iV va fi disponibil abia anul viitor.
Pe locul patru în preferințele clienților români este marca Hyundai cu 220 de automobile înmatriculate, marca din Coreea bucurându-se de succesul modelului Kona Electric.
În clasament mai sunt prezente mărcile BMW (102 unități), Smart (83 unități), Nissan (82), Peugeot (77), Tesla (56) și Opel (45).
Automobilele cu sistem de propulsie plug-in hybrid au înregistrat și ele o creștere față de anul trecut, dar popularitatea lor este mai mică față de mașini electrice. În total, au fost înmatriculate 796 automobile în primele 11 luni.
Mercedes-Benz este cea mai populară marcă la capitolul PHEV, urmată de Volvo, BMW și Mitsubishi.
La capitolul automobile hibride, creșterea a fost de doar 1.6% față de primele 11 luni ale anului 2019. Totalul automobilelelor hibrid înmatriculate în 2020 este de 4.438 de exemplare, iar Toyota este lider detașat în acest clasament cu 3.806 unități.
Clasamentul este completat de mărcile Lexus, Hyundai, Honda, Ford, Kia și Subaru.
Via APIA