Îți spun franc, fără nuanțe interpretabile: n-ai condus un hatch mai dur decât Honda Civic Type R. Mai ales acum, după ce a primit micile retușuri de la mijlocul vieții. Îți explic mai jos, ca să înțelegi că nu exagerez.
Da, Civic Type R este cel mai rapid supercar, și nu mă refer la cifre: practic, toate hot-hatch-urile accelerează până la 100 km/h sub 6 secunde și depășesc 260 km/h. Nici nu poți să ceri mai mult de la o compactă. Mă refer la senzațiile pe care ți le insuflă când stai în spatele volanului, acum mai mult ca oricând. Mașina asta arată și se simte extremă, rea, agresivă și fură atenția oricui în orice împrejurare. Mai ales acum, după facelift, când calandrul a crescut cu 30% pentru a coborî temperatura lichidului de răcire cu 8°C la turele rapide.
Doar că acest artificiu a scăzut apăsarea pe puntea față, deci au apărut mici retușuri aerodinamice care să readucă aderența la cote maxime. Singurele vizibile sunt ”aripioarele” oblice din prizele laterale de aer, care aglomerează designul și-așa plin de detalii. Au apărut și în spate, ca să dea omogenitate designului. În rest – aceeași apariție frapantă, care dă fiori.
Mai multe detalii în review-ul video de mai sus. Pentru mai multe teste video nu uitați să vă abonați la canalul nostru de YouTube.