Vânzările Ford România s-au prăbușit în 2020. Conform datelor comunicate de DPRCIV, înmatriculările de autoturisme noi Ford au scăzut cu 42% în România, comparativ cu o scădere a pieței de numai 21,8%.
Într-un an în care pandemia a afectat dramatic piața auto europeană, vânzările de automobile noi în România nu au scăzut foarte mult față de ce s-a întâmplat în unele țări europene. Astfel, scăderea înmatriculărilor de autoturisme noi a fost de numai 21,8% în 2020.
Marca națională Dacia a înmatriculat 39.939 automobile noi, ceea ce reprezintă o scădere de 20,6%, în concordanță cu restrângerea generală a pieței.
În top 3, Dacia este urmată de Skoda, care rămâne în continuare cea mai vândută marcă de import cu 10.288 unități (-16,8%) și de Renault cu 10.273 unități (-24,3%).
Situată pe locul 4 cu 9595 unități înmatriculate, marca VW a scăzut cu numai 9,3%.
Surpriza neplăcută vine de la Ford ale cărui vânzări s-au prăbușit cu 42% de la 12.420 în 2019 la numai 7207 unități în ciuda lansării noului SUV Ford Puma. Este cea mai mare scădere înregistrată dintre marii jucători din piață.
Vânzările în scădere ale lui Mondeo și Focus și problemele grave ale lui Ford Kuga PHEV care a fost rechemat în service datorită pericolului de a lua foc din cauza bateriei sunt doar câteva din cauzele prăbușirii lui Ford.
Marca | 2019 | 2020 | variație |
---|---|---|---|
Dacia | 50.311 | 39.939 | -20,6% |
Skoda | 12.372 | 10.288 | -16,8% |
Renault | 13.573 | 10.273 | -24,3% |
VW | 10.579 | 9.595 | -9,3% |
Ford | 12.42 | 7.207 | -42% |
Alte mărci | 62.307 | 49.049 | -21,3% |
Total | 161.562 | 126.351 | -21,8% |