După un an dezastruos, dominat de restricții, vânzările auto în Europa au regresat cu 23,75%, totalizând aproape 12 milioane de unități livrate. Iată care a fost dinamica pe piața auto din Europa anul trecut.
Tocmai am trecut de cel mai dur an din istoria auto modernă. Scăderea cu 3,5 milioane de unități a vânzărilor a aruncat piața auto din Europa într-o situație fără precedent în acest secol. Scăderea de aproape 24% s-a oglindit pe fiecare piață de pe continent.
Cele mai importante trei piețe au înregistrat regrese uriașe: cea mai afectată a fost Spania (-32,3%), urmată de Marea Britanie (-29,4%), Italia (-27,9%), Franța (-25,5%) și Germania (-19,1%). Cel mai puțin afectată piață a fost Norvegia, cu un regres infim (-0,7%).
➡ Șeful ACEA estimează o creștere cu 10% a pieței în 2021 💡
Așa cum era de așteptat, cel mai puțin afectate segmente au fost crossover și SUV (-20,8%), iar asta le-a mărit cota de piață cu 1,9%, până la 40,2%. Sigur, creșterea cotei a fost în detrimentul celorlalte segmente, formate din sedanuri, hatch-uri, cabriolete și break-uri, care au pierdut, în medie, 25% din vânzările anului 2019. Astfel, au ajuns la o cotă de 54,1%, care stabilește un minim istoric.
MPV-urile (van-urile de persoane), care reprezentau o rasă în pericol de extincție, au mai încasat o lovitură. Vânzările acestora au regresat cu 39,2%, iar cota de piață a ajuns la 5,7% – un nou minim istoric.
Piața auto din Europa în 2020 – campionii
A câștigat, totuși, cineva? Da: cel mai mult au profitat electricele și hibrizii plug-in. Acestea au trecut, pentru prima dată, de pragul de 10% cotă de piață, atingând 11%. Electricele au acoperit 6,2% din totalul vânzărilor, în creștere de la 3,6% în 2019. Dinamica pieței indică o posibilă cotă cumulată EV – PHEV de peste 20% în 2021.
Legat de mărci, podiumul s-a modificat. Volkswagen și-a menținut poziția de lider, cu o cotă de piață neschimbată, de 11,2%. Ca și în 2019, nemții sunt urmați de Renault, în creștere de la 6,8 la 6,9%. Surpriza vine de la poziția a treia, ocupată în 2020 de Peugeot (cotă de 6,3%). Împreună cu locul 4, Mercedes-Benz (tot 6,3%), francezii au aruncat Ford pe locul 5, de pe 3 în 2019 (5,9%).
via carsalesbase
foto deschidere: energepic.com from Pexels