Ca și statistica DRPCIV, raportul APIA pentru ianuarie 2021 arată că piața auto românească a înregistrat un recul de 46,6%. Totodată însă datele Asociației arată și care sunt modelele cele mai căutate de români.
Înmatriculările de autovehicule (autoturisme și autovehicule comerciale) au scăzut în luna ianuarie cu 46,6% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2020, autoturismele înregistrând cu recul de 52,2%.
Pe piaţa naţională, topul pe mărci , în prima lună a anului 2021, este condus de Dacia (1.160 de unităţi), urmată de Ford (987 unităţi), Toyota (764), Hyundai (661), Volkswagen (542), Skoda (468) şi Mercedes (465).
Din totalul celor 7.660 de autovehicule înmatriculate în ianuarie 2021, autoturismele reprezintă circa 77%, cu un volum de 5.913 unităţi, în scădere cu 52,2% comparativ cu luna similară din 2020.
Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) înmatriculările aferente primei luni din acest an arată un Top 10 relativ diferit de cel de până acum, condus de Dacia, cu 914 unităţi (-74,4% faţă de 2020, cotă de piaţă 15,5%), urmată de către Ford – cu 734 de unităţi (+31,3% şi cotă de 12,4%), Toyota – 705 unităţi (+8,1% şi cotă de piaţă de 11,9%), Hyundai – cu 661 de unităţi (-25,2%, cotă de piaţă de 11,2%), Skoda – cu 468 de unităţi (-54,5% şi cotă de 7,9%) şi Volkswagen – cu 452 de unităţi (-65,8%, cotă de piaţă de 7,6%).
Ford Puma a urcat pe locul 2
Raportul APIA arată și că Dacia Logan a ocupat primul loc în preferințele clienților cu 365 de unităţi înmatriculate în prima lună a anului 2021, dar în scădere cu 75,8% comparativ cu datele din ianuarie 2020. Pe locul secund se află, suprinzător dacă avem în vedere evoluția din 2020, Ford Puma cu 237 de unităţi (cu o creştere de 13 ori comparativ cu volumul din ianuarie 2020), iar pe trei a urcat Ford Focus (225 de unităţi, în scădere cu 16%). Locurile patru și cinci sunt ocupate, în ordine, de Hyundai I20 (cu 202 unităţi, -28,4%) şi Dacia Sandero (189 unităţi, -79,7%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, ponderea celor pe benzină s-a redus la 59,2%, în scădere cu 8,6 puncte procentuale faţă de luna ianuarie 2020. Totodată, autoturismele cu motoare diesel înregistrează o scădere mult mai mică a cotei de piaţă (de doar 1,2 puncte procentuale) faţă de decembrie 2020, respectiv de doar 0,3 puncte procentuale în comparaţie cu luna ianuarie a anului trecut.
– Piața auto românescă: Primele 10 mărci atrag aproape 80% din vânzări
Pe segmentul autoturismelor ecologice, înmatriculările au crescut, în ianuarie 2020, cu 26% comparativ cu luna similară a anului trecut. Cota de piaţă a ajuns la 14,3%, faţă de doar 5,4%, cât s-a înregistrat în luna similară din anul anterior.
Pe subcategorii, se consemnează un salt important, de 0,6%, la autoturismele 100% electrice şi una mult mai consistentă, de 66,1% în cazul celor hibride plug-in. De asemenea, autoturismele full hybrid înregistrează o evoluţie pozitivă (+30,1%), de la an la an.
La autovehiculele 100% electrice şi hibride plug-in cele mai mari volume ale vânzărilor înregistrează: Volkswagen (cu 59 de unităţi), BMW (38), Mercedes Benz (19), Volvo (18) şi Renault (17). În acest context, achiziţiile de autoturisme electrice înregistrează, pe volume, o creştere cu 17,9%, şi o cotă de piaţă semnificativ mai mare (4,4%) decât în luna similară din 2020.