Cum accelerează Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa? Un site din Franța a profitat de testul cu Spring și a verificat accelerația 0-100 km/h cu modul Eco activat și dezactivat.
45 CP nu par mulți. De fapt, e greu să găsești un autoturism comercializat în Europa care să dezvolte o putere maximă mai mică. Există și un buton pe bord, Eco, a cărui funcție este să crească autonomia, dar care, implicit, anesteziază și mai mult mașina.
Cum accelerează Dacia Spring
Francezii de la Mecanique Sportive au verificat accelerația 0-100 km/h în ambele scenarii: cu butonul Eco cuplat și decuplat. Sigur, valorile sunt departe de a fi fulminante. De fapt, e nevoie de ceva răbdare ca să atingi ”suta”: aproximativ 20 de secunde.
Cu toate astea, să ținem cont că Spring nu ar trebui, teoretic, să ajungă de cele mai multe ori să atingă această viteză, fiind o citadină prin definiție. Dacă ai ajuns la 100 km/h, mai interesant ar fi să afli cum stă pe șosea micuța electrică, cu garda sa la sol de 15 cm, combinată cu anvelopele 165/70 R14. Dar asta vom afla în curând, cu ocazia primului test pe care Auto Expert îl va face cu Spring. N-ar trebui ca ținuta de drum să fie o problemă, mai ales că bateria se află sub banchetă, iar motorul în față. Astfel, centrul de greutate este coborât, iar distribuția maselor pe punți ar trebui să fie echilibrată.
Numai suprafața laterală mare ar putea crea ceva probleme la trecerea pe lângă camioane. Asta în special dacă ținem cont de greutatea mică, de 921 kg. Acestea, combinate, ar putea avea un efect de velă, împingând mașina în lateral.
Precomenzile pentru Dacia Spring vor fi deschise mâine, pe 20 martie. Inițial va fi disponibilă versiunea ”Comfort Plus”, cu un preț de pornire de 18.100 euro (9050 euro prin Rabla Plus). Apoi va urma versiunea de bază, ”Comfort”, la prețul de 16.800 de euro (8400 euro prin Rabla Plus).