Care sunt prețurile tuturor electricelor din România? Le-am adunat, le-am centralizat în funcție de valoare și ne-au ieșit 50 de versiuni electrice, între 8.400 și 183.127 euro, cu bonusul Rabla Plus inclus. Iată-le: toate modelele electrice din România, 2021.
Cine spune că piața autovehiculelor electrice este săracă, să citească documentul excel pe care l-am publicat mai jos! Nu mai puțin de 50 de versiuni de vehicule electrice sunt disponibile la vânzare în România! De la mini-crossoverul Dacia Spring, ale cărui precomenzi au blocat site-ul Dacia, până la hyper-sportivul Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo, cel mai puternic model electric din România, care accelerează până la 100 km/h în 2,9 secunde, toate sunt gata să ofere o versiune ”corectă” pentru banii pe care-i ai.
Singurul model electric care are cel puțin o versiune sub 10.000 de euro după aplicarea Rabla Plus, este Dacia Spring. Astfel, versiunea Comfort va fi cea mai ieftină electrică din România, la un preț de 8400 euro. Aceasta va fi urmată de Comfort Plus, de 8889 euro.
Modelele electrice din România, 2021: gama medie
Doar două versiuni au prețul situat între 10.000 și 20.000 euro. Ambele sunt smart EQ, dar vin în versiunile cu două și patru uși.
Ei bine, primul hatch mic din top este Opel Corsa-e, care, cu a sa baterie de 50 kWh brut și cu motorul de 136 CP oferă performanțe absolut suficiente, inclusiv pentru călătorii interurbane fără emoții: 315 km autonomie și 8,1 s pentru sprintul 0-100 km/h.
De fapt, combinația dintre platforma CMP, motorul de 136 CP și bateria de 50 kWh stă la baza mai multor modele din topul nostru. De la Peugeot e-208 și e-2008, la Citroen e-C4 și DS 3 Crossback E-TENSE.
În zona scumpă a clasamentului, întâlnim SUV-uri medii, mari și de lux, precum și coupe-urile sportive din Grupul Volkswagen. Practic, cele mai scumpe modele electrice sunt Audi e-tron GT și Porsche Taycan, ambele folosind excepționala arhitectură pe 800 V pentru o încărcare rapidă și accelerații fără cusur.
Model | Capacitate baterie (kWh) | Autonomie mixtă (km) | Putere max. (CP) | Acc. 0-100 km/h (s) | Preț pornire fără RABLA / cu RABLA (euro) |
---|---|---|---|---|---|
Dacia Spring Comfort | 26,8 | 230 | 44 | nc | 16.800/7638 |
Dacia Spring Comfort Plus | 26,8 | 230 | 44 | nc | 18.100/8288 |
smart EQ fortwo | 17,6 | 133 | 82 | 11,6 | 22.600/11.922 |
smart EQ forfour | 17,6 | 129 | 82 | 12,7 | 23.192/12.514 |
Opel Corsa-e | 50 | 315 | 136 | 8,1 | 29.950/19.272 |
Peugeot e-208 | 50 | 340 | 136 | 8,1 | 30.228/19.550 |
Renault Zoe Z.E. 40 - R110 | 41 | 300 | 109 | nc | 30.540/19.862 |
Renault Zoe Z.E. 50 - R110 | 52 | 395 | 109 | 11,4 | 31.240/20.562 |
VW ID.3 150 CP 45 kWh | 55 | 348 | 150 | 9 | 31.421/20.743 |
Renault Zoe Z.E. 50 - R135 | 52 | 386 | 136 | 9,5 | 32.440/21.762 |
Hyundai Kona EV 136 CP | 39,2 | 305 | 136 | 9,9 | 32.582/21.904 |
Mini Cooper SE | 32,6 | 234 | 184 | 7,3 | 33.261/22583 |
Mazda MX-30 | 35,5 | 200 | 145 | 9,7 | 33.490/22.812 |
Hyundai Ioniq EV | 38,3 | 311 | 136 | 9,9 | 33.713/23.035 |
VW ID.3 145 CP 58 kWh | 62 | 425 | 145 | 9,5 | 34.122/23.444 |
Fiat 500 Electric hatch | 42 | 315 | 118 | 9 | 34.349/23.671 |
Peugeot e-2008 | 50 | 340 | 136 | 8,1 | 34.621/23.943 |
Citroen e-C4 | 50 | 352 | 136 | 9,7 | 34.900/24.222 |
VW ID.3 204 CP 58 kWh | 62 | 425 | 204 | 7,3 | 35.592/24.914 |
Nissan Leaf 40 kW 150 CP | 40 | 270 | 150 | 7,9 | 36.700/26.022 |
Hyundai Kona EV 204CP | 64 | 484 | 204 | 7,9 | 36.985/26.307 |
Kia e-Soul 100 kW | 39,2 | 276 | 136 | 9,9 | 37.643/26.965 |
DS 3 Crossback E-Tense | 50 | 320 | 136 | 8,7 | 37.900/27.222 |
Fiat 500 Electric cabrio | 42 | 315 | 118 | 9 | 38.204/27.536 |
Skoda Enyaq iV 60 | 62 | 390 | 180 | 8,9 | 38.820/28.142 |
Honda e Advance | 35,5 | 222 | 154 | 8,3 | 39.980/29.302 |
Kia e-Niro 100 kW | 39,2 | 289 | 136 | 9,8 | 40.583/29.905 |
BMW i3 | 42,2 | 308 | 170 | 7,3 | 40.877/30.199 |
Kia e-Soul 150 kW | 64 | 452 | 204 | 7,9 | 42.842/32.164 |
VW ID.4 150 kW | 82 | 521 | 204 | 8,5 | 43.840/33.162 |
BMW i3s | 42,2 | 283 | 184 | 6,9 | 44.447/33.769 |
Nissan Leaf 62 kW 218 CP | 62 | 385 | 214 | 7,3 | 44.800/34.122 |
Skoda Enyaq iV 80 | 82 | 510 | 204 | 8,7 | 45.124/34.446 |
Kia e-Niro 150 kW | 64 | 455 | 204 | 7,8 | 45.295/34.617 |
Mercedes-Benz EQA 250 | 70 | 424 | 190 | 8,9 | 49.170/38.492 |
Ford Mustang Mach-E RWD | 75,7 | 440 | 269 | 6,1 | 51.800/41.122 |
Ford Mustang Mach-E AWD | 98,8 | 540 | 351 | 5,1 | 59.600/48.922 |
BMW iX3 | 80 | 458 | 286 | 6,8 | 67.592/56.914 |
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic | 93 | 414 | 408 | 5,1 | 67.700/57.022 |
Audi e-tron 50 quattro | 71 | 339 | 313 | 6,8 | 70.485/59.807 |
Jaguar I-PACE EV400 AWD | 90 | 470 | 400 | 4,8 | 80.325/69.647 |
Audi e-tron 55 quattro | 95 | 437 | 408 | 5,7 | 84.379/73.701 |
Porsche Taycan | 79,2 | 431 | 408 | 5,4 | 88.412/77.734 |
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 93,4 | 456 | 476 | 5,1 | 98.563/87.885 |
Audi e-tron GT 60 Quattro | 93 | 487 | 530 | 4,1 | 101.453/90.775 |
Porsche Taycan 4S | 93,4 | 464 | 571 | 4,0 | 111.390/100.712 |
Porsche Taycan 4S Cross Turismo | 93,4 | 452 | 571 | 4,1 | 116.835/106.157 |
Audi RS e-tron GT | 93 | 472 | 646 | 3,3 | 140.653/129.975 |
Porsche Taycan Turbo | 93,4 | 452 | 680 | 3,2 | 158.083/147.405 |
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo | 93,4 | 452 | 680 | 3,3 | 159.615/148.937 |
Porsche Taycan Turbo S | 93,4 | 416 | 761 | 2,8 | 191.627/180.949 |
Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo | 93,4 | 419 | 761 | 2,9 | 193.038/182.360 |