Scăderea pieței de autoturisme din România în 2021 s-a redus la -25.79%, grație creșterii cu 18.14% a numărului înmatriculărilor din martie.
Raportul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) privind înmatriculările din luna martie arată o creștere cu 18,14%, față de a treia lună din 2020. Astfel, dacă în martie 2020 erau înmatriculate în România 6.654 autoturisme, în martie 2021 au intrat în circulațue 7.861 autoturisme noi.
Tot în martie au fost înmatriculate și 36.558 autoturisme second-hand, cu 1,41% mai multe decât cele 36.049 unități care au intrat în circulație în aceeași lună a anului trecut.
Deși martie 2021 a adus o creștere a pieței autoturismelor noi, rezultatul este mult mai slab decât cel înregistrat într-un an obișnuit. Să nu uităm că anul trecut în martie era impusă carantina în România și, de atunci, piața auto a intrat în declin. Prin urmare, cele 7.861 de autoturisme noi din martie 2021 sunt mai multe decât cele înmatriculate în martie 2020, dar mult sub valoarea de 9.813 din aceeași lună a anului 2019.
Cumulat, în primele trei luni din 2021 au fost înmatriculate, conform ACAROM, 20.762 autoturisme noi, în scădere cu 25.79% față de aceeași perioadă din anul anterior (27.979 unități). Tot la nivelul primului trimestru, dar în zona autoturismelor de ocazie, piața a atins nivelul de 101.299 unități, în scădere cu 6,27% față de perioada similară din anul anterior (108.080 unități).
Mărcile care domină piața autoturismelor noi după primele trei luni din 2021 sunt, în ordine, Dacia (3.830 unități), Ford (1.905 unități), Toyota (1.882 unități), Hyundai (1.844 unități) și Skoda (1.767 unități).
– ACEA: România a raportat cea mai mare scădere a înmatriculărilor de autoturisme din UE
– Producția Dacia și Ford a pierdut deja 17.000 de mașini din cauza crizei semiconductorilor