Are deja o reputație de vitrină tehnologică pe roți. Primul model electric din istoria mărcii japoneze începe să își facă loc pe piața modelelor de oraș, iar prin programul Rabla 2021 – Honda e poate fi cumpărată cu un preț interesant. Foto: Bogdan Paraschiv
Rabla 2021 – Honda e
Honda e este una dintre cele mai atrăgătoare mașini de oraș cu propulsie electrică disponibile în acest moment. Cu un design retro, dar interpretat într-un stil modern, Honda e este primul model electric produs de compania niponă.
Cu o parte frontală rectangulară dominată de blocuri optice rotunde full-LED ce înglobează inclusiv semnalizările, Honda e seamănă cu un roboțel motorizat. Inspirația generală pentru designul modelului electric este dată de un model clasic din istoria Honda, Civic din 1972. Însă restul e modern. De la clanțele escamotabile care ies din portieră la apăsarea butonului de pe telecomandă sau la apropierea de mașină, la stopurile LED și mai ales la interiorul care este o vitrină a tehnologiilor de ultimă oră.
Tehnologie avansată
Așezat la volan, ai putea crede că ai intrat într-un concept car. Dar nu, e un model de serie echipat cu numai puțin de șase ecrane digitale la interior. Sunt trei ecrane ce formează planșa de bord, toate cu o grafică impecabilă, și trei ecrane pentru oglinzile digitale.
➡ Apasă aici pentru a accesa pagina modelului! 💡
Honda e este al doilea model de serie ce folosește camere video pentru a înlocui oglinzile retrovizoare clasice. Sistemul a fost folosit pentru prima dată de modelul Audi e-tron și a stârnit destule controverse prin amplasarea prea jos a ecranelor din interior. Japonezii de la Honda au reușit să evite acest lucru, cele două display-uri fiind la nivelul ochilor, la marginile planșei de bord.
➡ În 2025, bateriile SSD vor costa cât cele Li-ion 💡
Mai mult, camerele au fost reglate pentru a da acea deformare specifică oglinzilor clasice. În plus, noaptea adaugă un plus de luminozitate și necesită doar o minimă acomodare. Chiar și oglinda centrală este digitală, reușind să aducă mai multe informații față de una clasică, și nu dă senzația de dezorientare pe care am întâlnit-o la alte mărci. Iar dacă partea digitală ne deranjează din orice motiv, oglinda centrală se transformă într-una clasică, prin doar o apăsare de buton.
Mică și agilă
În ceea ce privește motorizarea, Honda e a mizat pe un motor electric de 154 CP, montat pe puntea spate. Acest lucru îi permite o rază de bracaj incredibilă, roțile față părând rupte când volanul este rotit la maxim. Energia electrică este stocată într-o baterie de 35,5 kWh, amplasată în podea. Autonomia oficială este de peste 200 km, măsurată conform standardului WLTP.
Bonus Rabla Plus – 45.000 lei
Preț final – de la 29.265 euro
Motorul electric oferă un cuplu de 315 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,3 secunde. Viteza maximă este de 145 km/h.
Modelul e disponibil prin programul Rabla (7500 de lei) și Rabla Plus (45.000 de lei), cu prețul de listă de 39.980 de euro (TVA inclusă). După aplicarea celor două bonusuri, prețul Hondei e în echipare Advance este de 29.265 de euro.