Cel mai nou număr al revistei AutoExpert are ca actor principal brandul Porsche, cu trei materiale foarte interesante ce debutează în muzeul Porsche din Stuttgard și se încheie pe străzile din București la volanul noului 911. După această infuzie de adrenalină e timpul să facem o retrospectivă a vânzărilor de anul trecut. Cine a câștigat? Cine a pierdut? Lectură placuta!
Într-o țară în care monovolumele reprezintă mai puțin de 2% din totalul pieței, cei doi producători naționali de automobile sunt obligați să ne învețe avantajele acestui segment. Dacia și Ford, Lodgy și B-Max ar trebui să o ia aproape zero de la și să le predea românilor o lecție despre utilitate, versatilitate și confort.
Să nu uităm de preferința noastră pentru mașina în trei volume, fiind rare cazurile în care este acceptată chiar și ideea de caroserie break. Doar SUV-urile au reușit să depășească această barieră, datorită, în primul rând, imaginii de putere pe care o induc și, apoi, polivalenței în materie de suprafețe de rulare. Ca urmare, rolul celor două modele nu va fi deloc simplu. Interesant este că Dacia și Ford privesc ideea de monovolum din două unghiuri complet diferite.
Pe de o parte, Lodgy reprezintă un déja-vu. Practic, asistăm în segmentul monovolum la clonarea experiențelor celorlalte modele Dacia. Și în acest caz, filosofia este “cât mai multă mașină pentru un preț cât mai mic”, fără inovații, fără complicații tehnice, fără elemente distinctive. Din păcate, România nu mai este o piață prioritară pentru Dacia, având în vedere scăderea continuă a vânzărilor locale, ajunse sub 10% din totalul producției.Fragment din Editorial AutoExpert 122 februarie