Marca Dacia reprezintă 18% din vânzările totale ale grupului Renault

test dacia Sandero, Logan 2021 (2)

Raportul financiar al Renault pentru primul trimestru al acestui an arată că grupul a comercializat 665.038 de autovehicule dintre care 121.231 au purtat marca Dacia.

Într-un context încă afectat de pandemie, grupul Renault a vândut 665.038 de vehicule în primul trimestru al anului 2021, în creștere cu 1,1% față de aceeași perioadă din anul 2020. Conform oficialilor francezi, „acest început de an a confirmat impactul pozitiv al politicii comerciale a grupului orientată spre profitabilitate, cu un efect de preț de peste șase puncte. În plus, grupul progresează pe cele mai profitabile canale de vânzare”.

Cu toate acestea, cifra de afaceri a grupului Renault a coborât în primul trimestru cu 1,1% până la 10 miliarde de euro. Totodată, cifra de afaceri din ramura Automobile, cu excepția AVTOVAZ, s-a menținut la 8,6 miliarde de euro.

Deși grupul nu raportează și balanța financiară a Automobile Dacia, aceasta fiind înglobată în cea a grupului, raportul arată că „marca Dacia a vândut 121.231 vehicule (+ 10,2%) datorită succesului lansării noului Sandero și performanțelor înregistrate cu vânzările modelului Duster. Noua Dacia Spring 100% electrică promite să fie un succes, având în vedere precomenzile deja înregistrate”.

Un calcul simplu ne arată, așadar, că Dacia reprezintă în acest an 18,32% din totalul vânzărilor grupului francez după ce, la finalul lui 2020, procentul era de doar 17,65%.

Trebuie menționat că aceste valori poziționează Dacia ca a doua marcă a grupului francez după cea principală, Renault. Aceasta din urmă a comercializat în perioada ianuarie – martie a acestui an 433.662 de vehicule, în creștere cu 1,3% față de perioada similară din 2020.

Dacia, cu cele 121.231 unități ale sale a înregistrat o creștere cu 10,2%, în timp ce a treia marcă a grupului francez, Lada (AVTOVAZ), a comercializat 90.472 unități, în scădere cu 0,1%. Din grupul Renault, dar cu vânzări mult mai mici, fac parte și mărcile Renault Samsung Motors, Alpine, Jinbei&Huasong și Eveasy.

Cea mai mare piață a grupului francez a rămas și în acest an Franța (135.957 unități), urmată de Rusia (114.272 unități) și Italia (41.969 unități). În România, țară care nu se regăsește în Top 15 a piețelor grupului Renault, au fost înmatriculate în primul trimestru al acestui an doar 5.276 de autovehicule Dacia și Renault.

– Vânzările Dacia pe piața europeană au crescut cu 7% în primul trimestru
– Uzinele Renault din Spania ar putea fi oprite temporar câte trei zile pe săptămână

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top