Reîntoarcere de senzație pentru un model special Audi. A treia generație RS 4 Avant este aici și combină performanțele pure cu un nivel deosebit de practicalitate (chiar zilnică!).
Noul Audi RS 4 Avant este însuflețit de binecunoscutul propulsor V8 aspirat natural, care echipează și coupe-ul RS5. Cei 4.163 cmc produc nu mai puțin de 331 kW (450 CP) la 8.250 rot/min, rezultând astfel o putere litrică de 108,1 CP. Cuplul motor maxim are valoarea de 430 Nm, iar intervalul în care este disponibil este cuprins între 4.000 și 6.000 rot/min. Transmisia va fi automată, mai precis fiind vorba de cutia S Tronic cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză.
Mult apreciatul V8, marcat inteligent de vopseaua roșie a protecțiilor chiulaselor, asigură noului model o accelerație de 4,7 secunde de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 250 km/h. Opțional, limitarea poate fi extinsă la 280 km/h. Construit manual la fabrica Audi din Gyor, agregatul FSI combină puterea impresionantă cu o eficiență lăudabilă, cu un consum mediu mai mic de 11 l/100 km.
Transmisie de top
Ca și celelalte modele RS, Audi RS 4 Avant vine echipat standard cu sistemul inteligent de tracțiune integrală permanentă quattro. Punctul forte al acestuia este constituit de diferențialul central, foarte compact, care poate varia distribuirea cuplului motor între cele două punți, acțiunea petrecându-se foarte rapid și lin.
În funcție de necesitate, puntea față poate primi până la 70% din total, în timp ce punții spate îi poate fi distribuit un procentaj maxim de 85%. În setarea standard, pentru funcționarea în condiții normale, cuplul este distribuit în proporție de 40:60 (față/spate), asigurând astfel o manevrabilitate deosebită și un grad ridicat de sportivitate.
Exteriorul atletic
Design-ul exterior subliniază caracterul sportiv al noului model. Grila frontală hexagonală este din aluminiu finisat mat, în timp ce plasa în formă de fagure este de culoarea antracitului. Luminile de întâlnire pe timp de zi sunt cu tehnologie LED, idee implementată de Audi, în timp de spoilerul încadrează orificii foarte generoase pentru admisia aerului. Tot pachetul este completat de praguri speciale, un mic eleron, difuzor de aer încastrat în spoilerul din spate și de noile jante RS.
Interiorul va fi dominat de finisările cu aspectul materialului pentru piane, iar selectorul transmisiei S Tronic are o formă aparte, tipică modelelor RS. Pedalierul, suportul de sprijin al piciorului stâng, gurile de ventilație, padelele de schimbare a treptelor de viteză și butoanele sistemului MMI au finisări cu aspect de aluminiu. Același material este folosit și pentru panourile ușilor și pentru logo-urile RS 4.
În ton cu toate elementele cu aer de sportivitate de la interior, RS 4 Avant va putea fi configurat cu scaune sport exclusiviste Recaro, îmbracate în piele, iar pentru a veni în ajutorul șoferului, Audi va pune la dispoziția acestuia o serie impresionantă de sisteme de asistare și de infotainment, din care amintim doar sistemul care va permite o conectivitate în permanență între automobil și Internet, cu toate avantajele care apar în urma acestei legături.
Livrările noului model vor începe în toamna anului 2012, iar prețul estimativ de pornire pentru Germania va fi de 76.600 de Euro. Pe lângă toate cele amintite anterior, să nu uităm că marele atu a lui RS 4 Avant va fi că va avea posibilitatea să ofere clienților un volum util pentru bagaje de până la 1.430 de litri, plus un sistem inteligent de organizare a bagajelor, cu șine de ancorare și spații de depozitare.