E oficial: noul Fiat E-Ducato vine pe piață cu baterii de 47 sau 79 kWh și oferă autonomii de până la 280 km în ciclu mixt WLTP.
Italienii au publicat toate detaliile legate de Fiat E-Ducato, versiunea electrică a celui mai bine vândut vehicul comercial din Europa. Nici E-Ducato nu face compromisuri, ci este disponibil în peste 400 de configurații constructive.
Bateria este plasată sub podea și nu afectează capacitatea compartimentului cargo. Acesta își păstrează volumul neschimbat, de la 10 la 17 mc, în funcție de variantă, iar sarcina maximă atinge 1950 kg. Distribuția maselor pe punți este acum mai echilibrată, iar centrul de greutate a coborât. Efectele asupra stabilității la încărcare maximă sunt, deci, benefice.
Și performanța lui Fiat E-Ducato a rămas asemănătoare cu a versiunilor diesel. Motorul electric care antrenează puntea față dezvoltă 90 kW (122 CP) și 280 Nm. Astfel, vanul electric accelerează până la 50 km/h în 5 secunde.Viteza maximă este limitată la 100 km/h.
Fiat E-Ducato: bateriile și autonomia
În funcție de distanțele parcurse ”dintr-o bucată”, se poate opta pentru două pachete de acumulatori, de 47 sau 79 kWh. Primul garantează o autonomie mixtă WLTP de până la 170 km, respectiv 235 km în ciclu urban WLTP. Bateria mare asigură 280 km în ciclu WLTP mixt și 370 km în ciclu urban. Aceasta este cea mai mare baterie disponibilă în segmentul lui Fiat E-Ducato. Bateria mică este garantată 8 ani sau 160.000 km, iar cea mare 10 ani sau 220.000 km.
Cuplat la o priză monofazată, Ducato încarcă cu maxim 7 kW, valoare care crește la 11 kW în cazul unei surse de curent trifazate. Opțional, poate încărca și cu 22 kW la trifazat. De asemenea, de la sursele de încărcare rapidă trage până la 50 kW, câștigând o autonomie de 100 km în 30 de minute.
➡ Aceasta este Toyota Proace Verso Electric 💡
Există trei moduri de rulare: Normal, care garantează un echilibru între autonomie și performanță, Eco, pentru autonomie maximă și Power, pentru încărcături grele sau rampe abrupte. Pe lângă ele, sunt disponibile două funcții inedite. ”Modul Țestoasă” (Turtle Mode) permite prelungirea autonomiei cu 8-10% când bateria este aproape goală, limitând puternic performanțele. Este similar cu funcția de battery saver de la telefoanele mobile. ”Modul Recuperare”, permite ca, în eventualitatea unei erori la unul dintre modulele bateriei, celelalte module funcționale să îi preia funcțiile. Astfel, nu rămâi cu Fiat E-Ducato în pană, ci poți ajunge liniștit la service.
Apropo de service, costurile de întreținere sunt cu aproximativ 40% mai reduse decât la versiunile diesel. Totodată, TCO-ul rămâne neschimbat față de cel al lui Ducato convențional. Deocamndată, Fiat E-Ducato nu este disponibil în România.