Artă la cel mai înalt nivel: Adrian Mitu a realizat picturi unice pe două capote de Mini. Acestea evocă principalele repere din istoria brandului britanic.
Anumite știri țin mai mult de latura vizuală decât de cea informativă. Este și cazul cele de față, în care artistul Adrian Mitu a adus la lumină istoria Mini într-o interpretare unică.
Sunt genul de lucrări cu poveste în spate, aidoma capodoperelor expuse în marile muzee de artă. Adrian a pictat pe capotele ”virgine”, pregătite pentru vopsitorie. A folosit vopsele acrilice, reliefând texturi și forme, aidoma unei picturi pe pânză. Apoi, opera de artă a fost ”sigilată” cu lac. Astfel, capotele pot fi montate fără griji pe mașini.
Două capote cu istorie
Prima dintre picturi îl reprezintă pe Sir Alec Issigonis, desingerul grec care a trasat formele primului Mini, inventând, astfel, automobilul urban: mic, ieftin, economic. În partea dreaptă, în spatele lui Issigonis, se află modelele reprezentative pe care le-a creat înainte de Mini: o anfibie, un monopost de competiții și un vehicul de luptă. În fața sa – propriile-i schițe.
Zona superioară, pictată în auriu, aduce în prim-plan banii. Mini a fost soluția ideală pentru criza petrolului. Tot acolo se află Canalul Suez, amintitnd de Criza Suezului din 1956, când Marea Britanie, Franța și Israel au invadat Egiptul, iar Siria a sabotat conductele de petrol trans-arabe și pe cea care transporta petrolul spre Europa de Vest.
➡ #ArtMeMINI – artă în showroomurile Mini 💡
În mijloc se găsește cușca lui Faraday, care face trecerea de la motorul termic la cel electric și produce o explozie de lumină, de la care Issigonis își aprinde țigara.
Al doilea tablou pune în scenă viața competițională a lui Mini, vegheată de privirea proiectantului de mașini de curse John Cooper. Acesta dă și numele versiunilor sportive Mini. Este o figură emblematică, pentru că a realizat prima mașină de competiții cu motor în spate.
Ca și la prima pictură, în spatele omului stă opera sa dinainte de era Mini. În cazul lui Cooper, monoposturile de 500 cc care l-au făcut faimos, printre care și cel pe care a concurat Sir Stirling Moss. Imaginea din fața lui Cooper pornește de la primele victorii în cursele de la Monte Carlo, ”curge” prin modelul care a participat la Dakar și ajunge, ca și la prima compoziție, la actualul Mini Electric.
În lateralele zonei inferioare sunt doi poli magnetici generați de ramele farurilor din capotă. În jurul lor sunt dispuse radial particule de pulbere magnetică, ce simbolizează propulsia electrică a lui Mini Cooper S E.
Cele două lucrări au fost create în aproape 3 luni. Tu poți să le admiri în showroomurile Mini din București. Una va fi expusă la Auto Cobălcescu, pe Splaiul Unirii nr. 311, iar cealaltă la Automobile Bavaria, pe șoseaua București-Ploiești 53A.