La doar o zi după ce au acuzat grupul francez Renault că a înșelat în privința emisiilor produse de mașinile diesel, procurorii francezi aduc acuzații similare celor de la Volkswagen.
Grupul Volkswagen este încă departe de a fi scăpat de problemele cauzate de scandalul Dieselgate. După ce au plătit despăgubiri în Statele Unite și au înfruntat justiția germană, compania se vede acum nevoită să răspundă în fața procurorilor francezi.
Ca și în cazul Renault cu doar o zi în urmă justiția franceză a impus Volkswagen să plătească o cauțiune de 10 milioane de euro și să asigure o garanție bancară alte 60 de milioane.
Deși nu există încă o reacție oficială a grupului german, faptul că Volkswagen a acceptat să plătească daune în SUA pentru acuze similare face ca sarcina judecătorilor francezi să fie mult mai ușoară.
După declanșarea scandalului Dieselgate, grupul german a plătit până acum despăgubiri de circa 32 de miliarde de euro, iar noi procese sunt declanșate de utilizatori ai mașinilor implicate în speță.
Anterior, aceeași acuzație a dus la ample investigații în Germania și chiar la înfățișări la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, însă aceste cercetări s-au încheiat în 2018 și, respectiv, 2020. Ca urmare, oficialii companiei consideră că o dublă sentință pentru aceeași infracțiune nu este posibilă.
Este important de menționat că verificările anchetatorilor francezi vizează, pe lângă grupurile Renault și Volkswagen, și PSA Peugeot-Citroen și Fiat Chrysler, entități care au fuzionat formând grupul Stellantis.
– Fostul șef Volkswagen, Martin Winterkorn, va despăgubi grupul german cu 10 mil. euro
– 15 șefi ai grupului Volkswagen, acuzați de legături cu scandalul Dieselgate