Nu mai puțin de 21 de mașini electrice au fost conduse în Norvegia până la golirea bateriei în acest test de autonomie. Surprinzător, 18 dintre ele au depășit autonomia WLTP declarată.
NAF (Norwegian Automotive Federation), un fel de ACR nordic, a testat 21 de modele electrice. Scopul: determinarea autonomiei reale pe timp de vară. Modalitatea: încărcare full a bateriilor și rularea până când se optește mașina. Condițiile meteo au fost tipice unui început de vară, cu temperaturi de 20-25 grade Celsius, vânt ușor și zero precipitații. Ruta a inclus orașe, drumuri naționale și autostrăzi. Viteza de rulare la drum întins a variat între 60 și 110 km/h.
➡ Iată consumul real la 15 modele hibrid 💡
Deși majoritatea testelor relevă autonomii mai scăzute decât cele declarate, norvegienii au dat peste cap toate predicțiile. Astfel, din cele 21 de modele, numai două au dovedit o autonomie mai mică, restul de 19 parcurgând distanțe mai mari decât cele declarate. Cel mai bun rezultat a fost cu 20% mai bun decât valoarea anunțată de producător. Per total, distanțele parcurse cu un plin de baterie s-au situat între 219 și 655 km.
Test de autonomie: clasamentul
Cea mai mare autonomie din grup a fost bifată de Tesla Model 3 Long Range. Autonomia declarată, de 614 km (în creștere de la 580 vara trecută), a fost depășită, modelul oprindu-se după 654,9 km.
Pe locul 2 s-a situat Ford Mustang Mach-e. Versiunea cu propulsie pe puntea spate, care a parcurs 617,9 km, cu 37 km mai puțin decât Model 3. Totuși, dacă raportăm Model 3 la Mach-e cu tracțiune integrală, așa cum e corect, diferența de autonomie crește la peste 103 km.
Cea mai mare rezervă de curent după ce pe bord a fost indicat 0% curent în baterie a fost bifată de BMW iX3. După golirea teoretică a acumulatorului, neamțul a mai parcurs 106 km!
Model | Autonomie reală vara (km) | Autonomie reală iarna (km) | Autonomie medie declarată WLTP pentru versiunea testată (km) | Consum real vara (kWh/100 km) | Consum real iarna (kWh/100 km) | Consum mediu declarat (WLTP) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tesla Model 3 Long Range AWD 2021 | 654,9 | 514,8 | 614 | 12,4 | 13,7 | 14,8 |
Ford Mustang Mach-e Long Range RWD | 617,9 | 502,5 | 610 | 15 | 19 | 16,5 |
VW ID.3 Pro S | 564 | nc | 539 | 13,5 | nc | 16,2 |
BMW iX3 | 556,2 | 432 | 450 | 13,3 | 17 | 19 |
Ford Mustang Mach-e Long Range AWD | 551,9 | 430 | 540 | 16 | 20 | 18,7 |
Hyundai Kona 64 kWh | 537 | nc | 484 | 12,1 | nc | 14,7 |
VW ID.4 1st Edition | 532 | nc | 487 | 14,5 | nc | 18,2 |
Audi e-tron GT | 528,1 | nc | 468 | 16,1 | nc | 20,1 |
Skoda Enyaq iV 80 | 522 | nc | 520 | 14,5 | nc | 17,2 |
Hyundai Ioniq 5 | 502 | nc | 460 | 14,4 | nc | 17,7 |
Polestar 2 | 467 | 344 | 470 | 16,6 | 21 | 19,3 |
Mercedes-Benz EQA | 451 | nc | 417 | 15 | nc | 18,1 |
Tesla Model 3 Standard Range | 454,4 | nc | 448 | 12,2 | nc | 14,2 |
Volvo XC40 Recharge | 442,9 | 332 | 417 | 17,5 | 21,8 | 24 |
Xpeng G3 | 438,9 | 341,8 | 451 | 13,25 | 16,7 | nc |
VW ID.3 | 421 | 340 | 418 | 13,3 | 16,6 | 15,8 |
Citroen e-C4 | 345 | 261 | 350 | 13,1 | 16,3 | 14,3 |
Opel Mokka-e | 332,4 | nc | 324 | 13,8 | nc | 15,6 |
Fiat 500 electric | 307,8 | 230,2 | 298 | 12,4 | 15,6 | 14,9 |
Honda e | 236,2 | 162 | 210 | 13,4 | 19,2 | 17,8 |
Mazda MX-30 | 219,6 | 165 | 200 | 13,2 | 18 | 19 |
sursa: naf.no