Noul VW Multivan T7 vine cu câteva noutăți istorice. Este primul Multivan, în istoria de peste 70 de ani care beneficiază de un sistem de propulsie plug-in hybrid. De asemenea, dotarea standard include cutie automată DSG, iar opțional poate fi înzestrat cu sistem de rulare autonomă de nivel 2, grație adoptării platformei MQB.
Generalități
L-am așteptat de mult timp. În sfârșit, VW Multivan T7 a fost prezentat oficial. Nemții nu se feresc să-l numească Bulli, un pseudonim legendar în istoria VW. Apropo de Bulli, acesta va fi dezvoltat în viitor pe 3 direcții: noul Multivan, gama Transporter – Caravelle și ID.BUZZ, vanul electric ce va fi prezentat anul viitor.
Revenind la vedeta de azi, Multivan T7, germanii îl creditează un spațiu pentru bagaje de până la 4053 l și cu o masă remorcabilă de până la 2 tone. Astfel, Multivan devine vehiculul ideal pentru transportul obiectelor voluminoase și un cruiser perfect pentru vacanță. Poți tracta inclusiv barca după tine!
VW îl încadrează în segmentul MUV (Multi-Utility Vehicle). Sunt disponibile configurații cu până la 7 locuri și trei versiuni de echipare: Multivan, Life și Style. De asemenea, noua generație vine cu două variante de caroserie, standard și lungă.
Exteriorul
Arată spectaculos. Din față aduce a Predator, cu farurile dinamice și zona inferioară masivă. Frapează din lateral, cu linia prelungă a botului, care aproape că îl transportă într-un ”2 volume”. Hayonul vertical arată la fel de spectaculos și, pentru a atenua forma pătrățoasă a spatelui, stopurile sunt zvelte. Per total – o formă incitantă.
Poate fi comandat în combinații de două culori și cu jante de până la 19 inchi. Este mai lung, mai lat și mai scund decât actuala generație. Astfel, lungimea măsoară 4973 mm (+69 mm), lățimea are 1941 mm (+37 mm), iar înălțimea 1903 mm (-47 mm). Ampatamentul a crescut cu 124 mm, până la 3124 mm. Versiunea lungă măsoară 5173 mm și are ampatamentul neschimbat.
Hayonul poate fi deschis și închis printr-o mișcare a piciorului. La fel și ușile glisante electrice, standard la versiunea Style. La primele două versiuni, Multivan și Life, acestea sunt manuale. Standard vine cu lumini full-LED, iar opțional se poate opta pentru lumini LED matrix.
Interiorul
Noul Multivan T7 vine standard cu sistem Digital Cockpit. Bordul nu are consolă centrală, pentru a nu ocupa spațiu interior. De aceea, sistemul shift-by-wire, care nu necesită legătură directă cu transmisia, este decisiv. Pasagerii pot intra printre scaunele din față nestingheriți de un eventual bord masiv.
Există acum și o măsuță centrală multifuncțională. Astfel, când este împinsă între scaunele din față, are rol de cotieră centrală. Când este glisată în spate, poate fi extinsă pe post de măsuță. Nu mai există banchete, ci doar scaune individuale. Cele de pe rândurile 2 și 3 sunt cu 25% mai ușoare, cântărind între 23 și 29 kg. Echipa VW le-a scos pe toate în 11 secunde la spectacolul de lansare!
➡ Test cu noul VW Caddy 💡
Sunt disponibile dotări de lux, precum plafon panoramic și sistem de sunet Harman Kardon. Plafonul din sticlă este o premieră istorică și este tratat cu ”LowE”, reducând astfel radiația cu 44%. Suprafața vitrată are două panouri. Deasupra locurilor din față, plafonul vitrat măsoară 913 x 403 mm, în timp ce deasupra spațiului de pasageri are 910 x 1284 mm.
Portbagajul
În configurație cu 7 locuri, sunt disponibili minimum 469 litri pentru bagaje. Dacă sunt montate doar două rânduri de scaune, volumul crește la 1844 l. În sfârșit, versiunea lungă cu un singur rând de scaune oferă până la 4053 l pentru bagaje!
VW Multivan T7: motorizările
Motoarele? Încep cu hibridul plug-in. Acesta dezvoltă 218 CP și are la bază un motor TSI. Motorul electric este alimentat de bateria de 13 kWh, capabilă să ofere suficientă energie pentru viteze de până la 130 km/h. Autonomia electrică: peste 50 km. Sistemul este cuplat la o transmisie DSG cu 6 trepte. Aceasta a fost dezvoltată special pentru el și formează o unitate comună cu motorul electric.
Gama de motoare convenționale include două TSI-uri, de 136 și 204 CP. Acestora li se va adăuga mai târziu un TDI de 150 CP. Va apărea și o variantă diesel de top, de 204 CP. Toate vor fi combinate cu transmisii DSG cu 7 trepte.
Sistemele de asistență
Este foarte tehnologizat. De fapt, poate avea peste 20 de sisteme de asistență. Printre acestea, Car2X (comunicarea cu infrastructura locală), asistență la virare și afișarea dinamică a semnelor de circulație. Împreună cu asistentul de bandă și cu pilotul automat adaptiv cu funcție stop&Go, acestea permit conducerea semi-autonomă de la 0 la 210 km/h. Sistemul de rulare semi-autonom se numește IQ.DRIVE.
Îl poți comanda în a ultima parte a anului 2021.