Stellantis va investi 30 mld. euro pentru electrificarea mărcilor sale

Fiat 500 Electric - Stellantis AFM

Grupul auto Stellantis, rezultat din fuziunea PSA Peugeot – Citroën şi Fiat – Chrysler, şi-a anunţat intenţia de a investi peste 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru electrificarea întregii sale game de vehicule.

Stellantis a precizat că această strategie va fi sprijinită de cinci fabrici de baterii pentru vehiculele electrice amplasate în Europa şi America de Nord, în ideea de a putea concura cu Tesla, liderul de pe piaţa vehiculele electrice, şi alţi mari constructori auto mondiali.

„Această perioadă de transformare este o oportunitate minunată de a reseta ceasul şi a începe o nouă cursă. Grupul nostru este la viteză maximă în această călătorie spre electrificare”, a declarat Carlos Tavares, directorul general de la Stellantis.

Stellantis a anunțat că are ca obiectiv ca peste 70% din vânzările sale în Europa şi peste 40% din vânzările în America de Nord să fie vehicule cu emisii reduse – fie 100% electrice, fie hibride – în 2030. Grupul a adăugat că toate cele 14 mărci din portofoliul său, inclusiv Peugeot, Jeep, Ram, Fiat şi Opel, vor avea în portofoliu vehicule complet electrificate.

Una dintre cele cinci fabrici de baterii ale Stellantis va fi construită lângă uzina sa de motoare de la Termoli, Italia, aceasta urmând să se adauge celorlaltor două facilități care vor fi construite în Germania şi Franţa. Constructorul auto a adăugat că o altă uzină va fi în SUA.

– Opel devine marcă 100% electrică până în 2028
– Fiat 500X Yachting: versiune specială pentru SUV-ul italian

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top