Bosch dezvoltă o transmisie CVT pentru vehicule electrice, numită CVT4EV

Bosch CVT4EV autoexpert.ro

După ce am fost obișnuiți ca vehiculele electrice să aibă cutie de viteze cu o singură treaptă, Bosch ”strică” tot. Dezvoltă o cutie CVT cu o infinitate de trepte, numită CVT4EV, care promite să crească autonomia și dinamica.

De la 1 la infinit. Așa se poate rezuma tranziția pe care Bosch le-o pregătește mașinilor electrice. Actualmente, majoritatea covârșitoare a electricelor transmit puterea motorului la roată printr-un reductor cu o treaptă.

Asta înseamnă că accelerarea depinde exclusiv de creșterea turației motorului, pentru că treapta reductorului este fixă. Sigur, există și unele excepții, dintre care două îmi vin repede în minte.

Bosch CVT4EV autoexpert.ro

Prima – Porsche Taycan. Motorul din față este cuplat la un reductor cu o treaptă. Însă motorul spate transmite puterea la puntea spate prin intermediul unei cutii automate cu 2 trepte. Aceasta este dezvoltată de ZF și reprezintă o premieră în industria auto.

A doua – sistemele hibrid și plug-in hybrid E-TECH de la Renault. Oficial, cutia are 15 moduri de funcționare, dar, dacă începi să diseci, afli cum se obțin aceste moduri. De fapt, dunt 2 trepte asociate motorului electric principal și 4 celui termic. Iar asta îi permite motorului electric de 49 CP să susțină inclusiv reprizele la viteze mari.

CVT4EV – avantajele

Deci Porsche Taycan este un model electric cu transmisie cu două trepte ZF. Ei bine, Bosch plusează și introduce cutia CVT4EV. Așadar, o infinitate de trepte pentru motorul electric. Care sunt avantajele?

Bosch CVT4EV autoexpert.ro

Conform Bosch, cuplul la roată este mai mare indiferent de viteza de rotație a motorului, deci autonomia crește, iar performanțele dinamice sunt îmbunătățite. De aici decurg și anumite avantaje constructive. Primul – motoarele pot fi mai puțin puternice decât cele asistate de reductorul cu o treaptă. Apoi, bateria poate avea capacitate mai mică. Astfel, teoretic doar, și greutatea, și costurile ar fi reduse. Doar teoretic, pentru că și CVT-ul ”trage la cântar și la preț”.

Testele actuale se desfășoară pe un Volkswagen e-Golf, a cărui eficiență a crescut cu 4%.

via insideevs

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top