Victor Supuran câștigă Cupa Dacia la Raliul Sibiului.Experiența de pe macadamul dur de la Sibiu a fost accentuată si de conditiile de canicula extremă pentru competitorii din Cupa DACIA 2021.
Raliul Sibiului a propus concurenților un traseu complex pe macadam, pe acest traseu alergându-se doar în 2020 după o pauza de aproape 7 ani, atunci când, făcea parte din ERC.
Duritatea raliului a fost remarcată de George Grigorescu, promotorul Cupei Dacia, dar care a precizat că organizarea a fost ireproșabilă având în vedere traseul și complexitatea probelor speciale.
Felicitări orgnaizatorilor
Ma bucur foarte mult că Raliul Sibiului a revenit acasă într-o asemenea formula.Are parte de cea mai valoroasă echipă de organizare pe care eu am cunoscut-o . Ei merita un mare bravo !
La Raliul Sibiului au fost 8 probe speciale, structurate in două zile de competiție. Fiecare zi s-a încheiat cu căte o proba speciala “vedeta“ -vineri a fost proba Șanta nocturnă, iar sâmbătă circuitul paralel Schade Berater.
În cifre raliul Sibiului a avut peste 100 de km de traseu extrem de dificil , temperaturi de peste 40 de grade pe alocuri , atmosfera fiind condimentată cu mult praf , nori de praf mai ales pentru publicul prezent in numar mare pe probe.
Ce a făcut diferența între concurenții de la Cupa Dacia?
Acestea au fost ingredientele care au condimentat una dintre cele mai spectaculoase bătălii de la Cupa Dacia din acest sezon, la raliul Sibiului. Ce a facut diferența între concurenții de la Cupa Dacia ?
George Grigorescu promotorul Cupei Dacia are după 35 de ani de automobilism un răspuns autorizat :
„Un raliu dur, se știa asta dinainte, ceea a generat o prezența mai restrănsă mai ales absența debutanților care s-au temut de macadamul dur și casant și au preferat să rămănă acasă. Probele sunt extrem de valoroase din punct de vedere sportiv, sunt selective .
Am făcut tot traseul în aceste doua zile, am transpirat la peste 50 de grade și plăcerea este clară. Trebuia să rămâi în controlul mașinii, trebuia să știi să gestionezi mașina în funcție de nivelul ei de pregătire, să gestionezi anvelopele, adică să mergi atât cât se poate “
Supuran – două minute avans
Cel mai adaptat, macadamului casant, pe probe majoritar în urcare a fost echipajul fraților Victor si Mihai Supuran. Cei doi tineri clujeni au facut un raliu aproape perfect și au câștigat cu două minute avans.
Din cele 8 probe speciale echipajul Napoca Rally Academy a câștigat 5 probe. Au cedat două în fața rivalilor tradiționali Roland Csato / Sandor Csikos și proba speciala circuitul paralel în fața lui Dragos Popa / Vlad Colceriu
Imediat după festivitatea de premiere Victor Supuran s-a declarant extrem de multumit de victoria obtinuță în conditii destul de dificile .
” Probele dure de la Sibiu si-au pus amprenta . Am fost destul de solicitanti si noi si masina , dar cel mai important este ca am reusit sa terminam cu bine si acest lucru ma bucura .” a declarat Victor Supuran , căștigătorul etapei sibiene a Cupei Dacia .
O mentiune speciala merita echipajul 43 Dan Albut/ Aurelian Malutan care deși nu este cel mai rapid pe probe este cel mai echilibrat și constant în evoluții si poate fi considerat “metronomul” Cupei Dacia pentru că a fost prezent la toate etapele organizate in 2021.
Lupta pentru titlul la final de sezon se anunță extrem de palpitantă și e aproape imposibil de dat un pronostic chiar și de către avizati.
Clasament general dupa Raliul Sibiului
- C. Roland/ S. Csikos 139.4
- V. Supuran/ M. Supuran 138.6
- D. Popa/ V. Colceriu 110.8
- D. Albuț/ F. Petrișor 105.4
- D. Gugu/ M . Stanciu 66.6
- C. Tudose/ E. Rogozan 56.4
- I. Dănilă/ D. Gherghe 55.4
- R. Ungureanu/ T. Penișoară 50
- A. Drăgan/ V. Brădățeanu 41.4
- M. Cimpoeșu/ B. Iancu 25
- R. Luca/ D. Luca 22
- F.Popescu/ C. Solomon 21
- H. Balea/ D. Fazacaș 2
- P. Țurcanu/ A. Brezoski 2
Urmatoarea etapa din Cupa Dacia este programată la Iasi pe 3-4 septembrie , ultima etapă pe macadam.