Un joint-venture între chinezii de la FAW și americanii de la Silk EV va prezenta la Milan Design Week hipercarul Hongqi S9, vehicul care va fi asamblat la doi pași de sediile Ferrari, Lamborghini și Maserati.
Noi companii care produc mașini electrice au apărut ca ciupercile după ploaie. Mai puține, dar având în portofoliu produse mult mai spectaculoase sunt noile firme care se lansează în zona vehiculelor de superperformanță, acolo unde domină mărci ca Ferrari, McLaren sau Lamborghini.
Ei bine, după ce au prezentat un concept la expoziția auto de la Shanghai, din aprilie, aliații FAW și Silk EV vor prezenta o variantă foarte aproape de producție a hipercarului Hongqi S9 la Milan Design Week, pe 4 septembrie.
Deși nu are un nume atrăgător – în traducere Hongqi înseamnă Steagul Roșu – vehiculul are toate șansele să atragă atenția pasioanților, atât prin designul și performanțele sale, cât și prin preț. Conform informațiilor preliminare Silk-FAW Hongqi S9 va fi animat de un motor V8 de 4.0 litri care produce nu mai puțin de 880 CP, ajutat de două motoare electrice care urcă puterea maximă la 1.400 CP. Iar prețul unui exemplar, deocamdată doar estimat, este de peste 1,5 milioane de euro.
Cum a reușit o companie formată din grupul chinez FAW și un start-up american necunoscut precum Silk EV să dezvolte un vehicul atât de spectaculos? Ei bine prin recrutarea sau colaborarea cu cu directori de mari firme europene. Ca idee, designul este realizat de celebrul Walter de Silva, fost șef al designului în grupul german Volkswagen, iar în conducerea FAW-Silk se află mulți foști angajați ai mărcilor Ferrari și Lamborghini.
Mai mult decât atât, pentru a face o declarație clară de intenție, compania se află în plin proces de construire a unei uzine în „Motor Valley” din regiunea italiană Reggio Emilia. În 2023, data anunțată pentru intrarea în producție a modelului Silk-FAW Hongqi S9, noua uzină va funcționa la doar 44 km de sediul Ferrari din Maranello, 50 de cel al Lamborghini din Sant’Agata Bolognese și peste drum de Maserati și Ducati.
Silk-FAW nu se bazează doar pe uzina din Italia și nici strict pe hipercarul Silk-FAW Hongqi S9. Compania va produce sub marca Hongqi, pe aceeași linie de asamblare cu S9, un vehicul electric premium, S7. Iar la uzinele FAW din China (Changchun) vor fi asamblate modelele S3 și S5, tot electrice.
Conform oficialilor Silk-FAW, toate modelele vor fi comercializate la nivel global, nu doar în China sau Europa, iar pentru a avea un succes garantat acestea vor fi dezvoltate la un nou centru R&D amplasat în același loc cu uzina din Reggio Emilia. Într-o primă fază, investițiile deloc mici (cca. 1,2 miliarde de euro) sunt direcționate către construirea uzinei din Italia și dezvoltarea modelelor S7 și S9, însă alte sume sunt prevăzute pentru extinderea afacerii.
Compania Silk-FAW este condusă de Roberto Fedeli, un veteran al Ferrari, BMW, Alfa Romeo și Maserati, îl are ca director de dezvoltare pe Carlo Della Casa care a fost inginer-șef la Ferrari, director tehnic la McLaren Automotive și Lamborghini. Pentru sistemele elctronice și software, compania îl are ca responsabil pe Davide Montosi, și el fost angajat la Ferrari, Maserati și McLaren, iar consilier al întregii afaceri este cunoscutul Amedeo Felisa, fost CEO Ferrari între 2008 și 2016.
Merită menționat și că șasiul din fibră de carbon al modelului Silk-FAW Hongqi S9 este produs de Dallara Automobili.