Cel mai popular model al mărcii a fost retușat. Acum, Citroen C3 facelift a devenit un mic obiect de cult pe roți. Mai ales în versiunea de top, Shine 1.2 Puretech, cu transmisie automată, C3 epatează. Foto: Bogdan Paraschiv
„Bonjour, mes élèves! Qu’est que vous avez préparé pour aujourd’hui?“. Asta i-a întrebat, probabil, Carlos Tavares, mai-marele grupului PSA, pe inginerii din subordine. Iar aceștia i-au arătat mândri noul C3. Clar, au cu ce se făli, pentru că, odată cu retușarea, minionul gal a căpătat un aer exclusivist, menit să-l detașeze de rivali în ochii clienților avizi de confort și stil.
Citroen C3 facelift – 97 de combinații cromatice
În față, noile baghete cromate ale grilei coboară spre capete, imitând stilul noului Citroën C4. Noile lumini LED, disponibile standard la toate nivelurile de echipare, adaugă un strop de tehnologie. Ramele proiectoarelor de ceață și primul element al protecțiilor laterale Airbump pot fi asortate, pentru 62 de euro. Apropo de Airbump, cele două protecții nu mai au șapte elemente, ca înainte. Au rămas doar trei, mari, care simplifică întrucâtva stilul. Cele 37 de combinații cromatice care erau posibile înainte de facelift au fost extinse la… 97. Pe locuri, fiți, gata, personalizați-vă mașina!
Dar trucul prin care a treia generație C3 și-a fermecat clienții a rămas intact. Și după facelift, alura de crossover, cu jante de 17 inchi la versiunea de top, gardă la sol de 13,7 cm și protecții negre pe praguri, bare și pe pasajele roților, îl ridică puțin peste condiția de hatch mic.
Interior rafinat
Bun venit în lounge! De îndată ce deschizi ușa, o pereche de scaune cu design retro și confort pe măsură așteaptă să-ți ofere o senzație de bine greu de întâlnit în segment, mai ales că suprafața le-a fost căptușită cu spumă moale, groasă de 2 cm. Mânerele ușilor, aidoma celor de serviete clasice, imitația de lemn de pe bord, combinația cromatică și tapițeria mixtă îți insuflă o senzație aproape exclusivistă.
Sigur, mai e de lucru. Pasagerul din dreapta nu are nici cotieră la scaun, nici mâner de viraj, pasagerii din spate nu au nicio mufă USB la dispoziție, iar plasticele sunt tari (cu excepția celor de pe cotierele ușilor). Spațiul la genunchi este însă printre cele mai mari din segment, în timp ce scaunele și bancheta înalte limitează un pic senzația de înălțime interioară. Cât despre portbagaj, au rămas cei 300 de litri declarați, care se transformă în 922 la rabatarea banchetei.
Cum se conduce
Șoferul stă la 54 cm deasupra șoselei, ca într-un crossover mic, și astfel poate observa fără probleme traficul. Practic, cei 3,99 m lungime și diametrul de bracaj de numai 10,7 m îi simplifică enorm viața în oraș, unde C3 se simte fâșneț și rapid. Peste toate însă, marele său plus este cea mai confortabilă suspensie din segment, care nu pune șalele la cazne și nu amestecă bagajele prin portbagaj.
Combinația motor-cutie este totuși reglată un pic cam sportiv și smucește la plecarea de pe loc și la urcarea în treapta a doua. Ce-i drept, cutia Aisin schimbă la fel de rapid ca una DCT, iar odată ce o setezi pe manual, are „+“ și „–“ așezate intuitiv, în sensul inerției. În București, mi-a consumat aproximativ 7,5 l/100 km, în special din cauza temperaturii exterioare, de 8°C.
➡ Iată cum arată cel mai ieftin C3! 💡
De îndată ce ieși cu Citroen C3 facelift din oraș, rămâi plăcut surprins de motorul PureTech, care trage voinicește la depășiri și consumă sub 5,5 l/100 km. Direcția și suspensia ar putea fi totuși mai tari, pentru că ruliul și lipsa feedbackului din volan nu dau încredere la abordarea în forță a virajelor. C3 rămâne silențios și pe autostradă, iar turația de 2750 rpm la 130 km/h duce consumul la aproape 7,5 l/100 km.
➡ Citește aici testul cu vechea motorizare 1.6 BlueHDI 100 💡
Nu te teme! Noul pachet de asistență veghează asupra siguranței tale, fiindcă a primit, în premieră, șase senzori de parcare în față. Aceștia se alătură celor din spate și camerei video de marșarier, precum și celorlalte sisteme de asistență: frânarea automată de urgență, faza lungă automată, asistentul la pornirea în rampă, asistent pasiv de bandă, asistentul la unghi mort, recunoașterea limitelor de viteză și pilotul automat.
- Design rasat
- Scaune și suspensii confortabile
- Motor puternic și economic
- Spațiu interior mare
- Portbagaj mediocru
- Cutie de viteze nerafinată la plecarea de pe loc
DATE TEHNICE | Citroen C3 |
---|---|
Model | 1.2 PureTech S&S EAT Shine |
Motor/ nr. cilindri | L3, turbo |
Cilindree (cmc) | 1199 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 110/5500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 205/1500 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată, 6 trepte |
L x l x h (mm) | 3996 x 1749 x 1474 |
Ampatament (mm) | 2539 |
Volum portbagaj (l) | 300-922 |
Masă la gol (kg) | 1165 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 9,8 |
Viteză maximă (km/h) | 188 |
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km) | 6,8/4,2/5,2 |
Emisii CO2 (g/km) | 118 |
Preț (euro cu TVA) | 18.100 |