Tot ce știm despre EQG, G-Klasse electric

Mercedes-Benz EQG

Cele mai recente informații arată că viitorul Mercedes-Benz EQG, versiunea electrică a Clasei G, va fi un off-roader la fel de dur ca fratele său convențional. Acesta va păstra șasiul separat în defavoarea unei platforme dedicate propulsiei electrice. Iar bateria și motoarele vor fi împrumutate de la EQS.

Geländewagen va primi o versiune pur electrică în 2024. Este un fapt confirmat oficial de Mercedes-Benz. La fel și numele său: EQG. Este posibil să vedem conceptul care va prefigura modelul luna viitoare la IAA Munich, salon la care vom fi și noi prezenți.

Versiunea electrică va pune umărul la electrificarea completă a mărcii germane până în 2030. Citește aici care este strategia mărcii.

Până când o să vedem conceptul pe viu, britanicii de la Autocar au pus mâna pe câteva informații definitorii. Poate cea mai importantă – viitorul EQG nu va renunța la șasiul separat al versiunii tradiționale. Asta înseamnă că nu va adopta o platformă dedicată propulsiei electrice, așa cum fac toate celelalte modele ale mărcii.

Test drive - Mercedes-Benz Clasa G 500 EQG

➡ Citește aici testul cu G 500 💡

Astfel, comportamentul în regim off-road va fi excelent, dar prețul plătit va fi o autonomie mai mică. Aceasta va fi afectată și de forma pătrățoasă tipică lui G-Klasse, pe care versiunea electrică o va păstra. Modificările de aspect pe care EQG le va aduce vor fi calandrul plin, fără fante de aerisire, farurile cu design modificat și alte jante, mai aerodinamice. Rușii de la kolesa au simulat foarte realist aspectul viitorului EQG, așa cum poți vedea în fotografia din deschiderea articolului.

Bateriile și motoarele lui EQG

Legat de baterii, se pare că șasiul lung are spațiu suficient pentru a adopta acumulatorii lui EQS. La fel, și motoarele de pe sedanul de lux își vor face loc în pântecele lui EQG. Această informație este susținută de numele EQG 560 și EQG 580, pe care Mercedes-Benz le-a patentat. Astfel, versiunea de top va avea o baterie de 107,8 kWh și  va dezvolta 523 CP și 855 Nm.

surse: autocar, kolesa

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top