După 3 ani, Audi actualizează SUV-ul de clasă medie Q5. Acesta primește un design proaspăt, stopuri cu tehnologie OLED în premieră mondială și un nou motor diesel. Test cu Audi Q5 40 TDI S tronic. Foto: Adrian Cobzașu
Construit pe platforma MLB EVO, a doua generație Audi Q5 este unul dintre cele mai de succes SUV-uri premium de clasă medie. După 3 ani, Audi actualizează designul lui Q5. Noutățile principale: o grilă mai lată, prize laterale mai înalte și faruri LED cu o nouă semnătură pentru luminile de zi. Au apărut și praguri redesenate și, în premieră mondială. Noi sunt și stopurile cu tehnologie OLED, disponibile opțional pentru 1352 de euro, cu trei designuri la alegere.
Stopurile OLED sunt împărțite în trei grupuri de șase segmente fiecare. Acest aspect a permis crearea de combinații diferite de lumini. În modul Dynamic, semnătura luminoasă se schimbă. Când mașina este oprită, dacă o persoană sau o mașină se apropie de Q5 din spate, se aprind toate OLED-urile. Iar când mașina pornește, se revine la semnătura luminoasă inițială. La primul contact cu mașina, spectacolul de lumină creat este impresionant. Farurile cu LED sunt acum standard, iar cele LED Matrix sunt opționale (2783 de euro împreună cu stopurile OLED).
Audi Q5 40 TDI: interiorul
La interior, se poate opta pentru trei finisări: Comfort Selection, Design Selection și S line. Ultima a fost prezentă pe mașina de test. Sistemul MMI Radio Plus cu ecran tactil de 10,1 inchi este standard. Totuși, pentru sistemul de navigație MMI plus cu MMI Touch și indicatoare de bord virtuale afișate pe ecran TFT de 12,3 inchi se plătesc extra 2550, respectiv 682 de euro. Prețul sistemului de navigație pare mare la prima vedere. Însă trebuie să menționăm că aceasta are la bază a treia generație a Modular Infotainment Platform (MIB3), care are o putere de procesare de zece ori mai mare decât MIB2.
Ca și înainte, Q5 impresionează prin calitatea perfectă a planșei de bord. Ergonomia este foarte bună, cu blocul de climatizare separat, cu afișaje foarte vizibile și butoane clasice mari și practice. Pe undeva este un contrast între display-urile cu rezoluție superbă și unele comenzi clasice. Dar e bine așa, deoarece butoanele clasice permit o operare foarte ușoară. Șoferul stă foarte confortabil pe scaunul sport S line, cu o susținere laterală foarte bună.
Sistemele de propulsie
Sunt disponibile două sisteme de propulsie plug-in hybrid. Pe lângă ele, Q5 este disponibil cu un turbo pe benzină, de 2 litri și 265 CP, două dieseluri, de 2 litri, cu patru cilindri și 204 CP, și de 3 litri, V6 cu 286 CP, și SQ5 TDI cu V6 de 3 litri și 341 CP. Toate au primit tehnologie mild hybrid, pe 12 V cele cu patru cilindri și 48 V la V6.
➡ Configurează-l aici! 💡
Noi am avut la test versiunea Q5 40 TDI S tronic cu dieselul de 2 l și 204 CP și tehnologie mild hybrid pe 12 V. Deși are aceeași putere ca vechiul motor, este complet nou. Acesta are acum bloc din aluminiu, în loc de fontă, care cântărește cu 20 kg mai puțin, iar arborele cotit este cu 2,5 kg mai ușor. Astfel, pe față apasă 22,5 kg mai puțin, ceea ce contribuie la o mai bună distribuție a maselor. Cu sistem mild hybrid pe 12 V, starter-generator antrenat prin curea, mod coasting, care permite rularea cu motorul oprit, și nu la ralanti, și cu sistem start/stop, care oprește motorul la viteze mai mici de 22 km/h, noul motor consumă în medie numai 6,3 l/100 km, fiind foarte eficient.
Consumurile
Pe un parcurs mixt de 250 km, oraș-autostradă-drum național, am înregistrat un consum de 7,3 l/100 km. Este o valoare foarte bună pentru un SUV de 200 CP cu transmisie automată și tracțiune integrală. Și transmisia quattro ultra ajută la economia de combustibil, pentru că, în condiții normale, pe asfalt uscat, trage doar puntea față.
Motorul turbodiesel de 204 CP a câștigat mult în rafinament și datorită sistemului mild hybrid, care ajută la accelerații și la pornire, este mai silențios în sarcină și, din interior, nu se mai aude deloc ca un diesel. În oraș, cutia automată cu șapte trepte și ambreiaj dublu schimbă rapid în modul Dynamic și lin în Comfort. Cu sistem de reducere a noxelor cu două injectoare de AdBlue, motorul corespunde normelor Euro 6d.
Confortul
Mașina de test avea suspensia standard, care e reglată ceva mai ferm decât cea de la Mercedes-Benz GLC, dar oferă totuși un confort foarte bun la rulare cu jantele de serie de 18 inchi, cu pneuri cu talon relativ înalt. Cine dorește mai mult poate comanda suspensia pneumatică adaptivă (1886 de euro), ce permite reglarea tăriei suspensiei și a gărzii la sol. Direcția standard e precisă și oferă un bun feedback, iar opțional se poate comanda direcția dinamică (1316 euro) cu raport de demultiplicare variabil.
Q5 40 TDI S tronic S line începe de la 51.316 euro, iar cu navigație, indicatoare de bord virtuale, faruri Led Matrix cu stopuri OLED, scaune reglabile electric, tapițerie de piele și suspensie adaptivă, ajunge la circa 63.000 de euro.
Verdict AutoExpert
După facelift, Audi Q5 40 TDI S tronic vine cu un motor diesel mai rafinat, mai ușor și mai economic grație sistemului mild hybrid, dar și mai curat datorită sistemului cu două injectoare AdBlue. Toate acestea se adaugă la calitățile recunoscute ale lui Q5: un interior de calitate excepțională, cu o ergonomie foarte bună, spațiu generos și un confort la rulare foarte bun, cu tentă sportivă.- Motor diesel rafinat și economic
- Calitate excepțională a fabricației
- Confort foarte bun la rulare
- Spațiu interior generos
- Stopuri spectaculoase
- Opționale scumpe
DATE TEHNICE | Audi Q5 |
---|---|
Model | 40 TDI S tronic S Line |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1968 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 204/3800-4200 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 400/1750-3250 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | 7 trepte, automată |
L x l x h (mm) | 4682 x 1893 x 1662 |
Ampatament (mm) | 2820 |
Volum portbagaj (l) | 550-1550 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 7,6 |
Viteză maximă (km/h) | 222 |
Consum mixt WLTP (l/100 km) | 6,3 |
Emisii CO2 (g/km) | 166 |
Preț (euro cu TVA) | 52.799 |