Rețeta clasică, aromată cu mirodeniile Honda, transformă noul Jazz Crosstar într-o adevărată delicatesă. Însă, așa cum se întâmplă de obicei cu delicatesele, nu oricine și-o permite. Foto: Adrian Cobzașu
Când nu vrei să dai greș, adaugi ingredientele sigure. În cazul de față, alură de crossover și sistem de propulsie electrificat. Sunt cele două hituri ale deceniului, care par a-i hipnotiza pe clienți precum fluierul cobrele. Iar jucăria asta matură, cu ochi mari și alură de monovolum are ceva dur în ea, care o asortează mai bine cu imaginea de crossover, decât cu cea de vehicul de șosea.
Jazz Crosstar – exteriorul
Crosstar s-a cocoțat pe o suspensie mai înaltă cu 3 cm și a primit plastice negre în zona inferioară a caroseriei. În plus, s-a ales și cu o pereche de bare longitudinale numai bune pentru pofta de aventură a clientului. Pe ele se pot monta bare transversale la un preț mai mic decât în cazul hatch-ului Jazz. Deci, cu Crosstar poți trece fără probleme atât peste obstacolele urbane, cât și peste denivelările mici de pe traseele off-road. Nu-l confunda însă cu un off-roader, pentru că puntea față motoare are limitări evidente.
Habitaclul
Interiorul a rămas, în mare parte, neschimbat vizual. Însă, aici, modificările se simt, nu se văd. Astfel, tapițeria scaunelor este, acum, impermeabilă, deci, teoretic, și petele se curăță mai ușor, pentru că nu pătrund în material. În plus, sistemul de sunet a primit suplimentar față de al lui Jazz un subwoofer în portbagaj, ceea ce înseamnă 6 litri în minus la volumul util. Pentru punch-ul suplimentar la muzicii, merită să renunți la un volum atât de mic. Din păcate însă, va trebui să renunți și la volanul încălzit de la Jazz, indisponibil la Crosstar.
Așezat la volan, remarci din prima garda la sol crescută, care face ca traficul să fie mai ușor de observat în toate direcțiile. În plus, micul geam lateral suplimentar creează de la început senzația că stai la comenzile unui monovolum, deci nu te arunci cu prea multe așteptări pe viraje. Nu ai însă cum să nu iubești montanții subțiri ai parbrizului (chiar dacă au mai apărut doi la uși), pentru că nu vei mai înclina capul ca să vezi ce apare în unghiul mort din lateral-față.
Dinamica
În plan dinamic, diferențele sunt subtile, dar un șofer cu fler le va simți în orice condiții. În primul rând, ruliul e mai mare, iar confortul, ceva mai bun. Sigur, simți Crosstarul înclinându-se, dar în nicio situație nu se simte instabil sau neintuitiv în reacții. Aderența anvelopelor de iarnă Continental este excelentă, iar sistemul ESP intervine blând, progresiv. Sigur, volanul nu abundă în feedback, însă nici Jazz nu e chiar un Civic Type R. Este un crossover mic, care renunță la un strop de sportivitate pentru o mare de confort.
➡ Poți descărca lista de prețuri aici! 💡
Încălțat cu jantele de 16 inchi, Jazz Crosstar a consumat numai 3,9 l/100 km în București, în condiții normale, consum care a poate ajunge la maximum 6 l/100 km cu motorul rece, printre blocaje și temperaturi de 8°C. Totuși, într-un trafic normal, Jazz cu jante de 15 inchi îl va coborî spre 3,3 l/100 km, conform măsurătorilor colegilor de la Quattroruote. Așadar, un avantaj de 0,6 l/100 km, care se adaugă la diferența de preț și care trage concluziile evidente: Crosstar este perfect pentru tinerii aventurieri, în timp ce Jazz este mult mai bine adaptat companiilor.
Prețul
Multe lucruri plăcute, care-și cer însă prețul. 26.950 de euro costă singura variantă de echipare. Însă acest preț include absolut toate „bunătățile“, care, la rivali, costă extra. Versiunea Jazz cu echipare echivalentă costă 25.350 de euro, dar nu are aptitudinile de dur pe care le oferă Crosstar. Mai mult, dacă decizi să renunți la anumite dotări, poți să optezi pentru Jazz începând cu 23.850 de euro. Doar timpul ne va spune dacă atitudinea și prestațiile lui Jazz Crosstar sunt suficiente pentru a-i convinge pe clienți să plătească suma asta.
- Sistem de propulsie economic și plăcut
- Spațiu interior și variabilitate excelente
- Insensibil la obstacolele uzuale
- Confortabil și excelent dotat
- Preț ridicat
Marcă | Honda |
---|---|
Model | Jazz 1.5 e:Hev Executive |
Motor termic | |
Nr. cilindri | L4 |
Cilindree (cmc) | 1498 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 97/5.500-6.400 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 131/4.500-5.000 |
Motor electric | |
Putere maxima (CP) | 109 |
Cuplu maxim (Nm) | 253 |
Putere totala ansamblu (CP) | 109 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 253 |
Transmisie | automată, eCVT |
L x l x h (mm) | 4044 x 1694 x 1526 |
Ampatament (mm) | 2517 |
Masa la gol (kg) | 1990 |
Volum portbagaj (l) | 304-1205 |
Baterie net (kWh) | nc |
Acceleratie (0-100 km/h) | 9,5 |
Viteza maxima (km/h) | 175 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 104 |
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE | |
Accelerații | |
0-60 km/h (s) | 4,1 |
0-100 km/h (s) | 9,6 |
0-130 km/h (s) | 16,8 |
0-140 km/h (s) | 20,7 |
1 km cu start de pe loc (s) | 31,7 |
Reprize | |
Repriză 70-90 km/h (s) | 3,9 |
Repriză 70-120 km/h (s) | 9,7 |
Frânare de la 100 km/h | |
La gol, rece (m) | 43,5 |
Consum | |
Consum oraș/drum național/autostradă (l/100 km) | 3,87/4,46/6,89 |
Consum în test (l/100 km) | 5 |
Masă | |
Masă măsurată (kg) | 1352 |
Distribuția maselor (%) | 64/36 |
Zgomot interior | |
la 50 km/h (dBA) | 57,8 |
în accelerare maximă | 78,3 |
Preț (euro cu TVA) | 25.350 |