Mă feresc de titluri bombastice. Mă feresc de clickbait. Iar când am pus titlul acestei știri, nu am exagerat deloc. 12 exemplare au fost cuprinse de flăcări fără vreun motiv anume. Iar verdictul e clar: Chevrolet Bolt ia foc din cauza bateriilor cu probleme.
Deja circulă multe vehicule electrice pe străzi. Tocmai de aceea, când o mașină pe baterii ia foc, ar trebui să raportăm problema la numărul total al exemplarelor. Brusc, situația nu mai pare deloc periculoasă. Incendiile sunt foarte rare, fapt care atestă siguranța vehiculelor electrice.
Însă, de data asta, e altceva. Chevrolet Bolt ia foc din senin. 12 astfel de exemplare au fost cuprinse de flăcări, iar producătorul a recunoscut problema.
➡ Totul despre noul crossover Bolt EUV! 💡
În iulie, GM a rechemat 141.000 unități pentru schimbarea modulelor bateriilor. Costul estimat al operațiunii: 1 miliard de dolari. Totuși, nici producătorul modelului, nici LG Chem, care fabrică bateriile, nu au fost capabili să determine cauza incendiului. Mă întreb, atunci, pe ce principiu au fost înlocuite modulele?
Chevrolet Bolt ia foc: recomandarări de la GM
Proprietarii au primit o listă cu recomandări, pentru a evita propagarea potențialelor incendii. Una dintre ele – să parcheze mașina în stradă, nu în garaj. Unul dintre proprietari a confirmat faptul că GM a acceptat să-i dea banii înapoi. Dar acesta e un precedent periculos, pentru că răscumpărarea tuturor exemplarelor ar putea afecta grav stabilitatea companiei. GM nu a comentat pe marginea acestei posibilități.
După toate astea, cea mai recentă știre se referă la un nou exemplar care s-a transformat în scrum. Proprietarul a ignorat recomandările GM și a parcat mașina într-un garaj. Aceasta a izbucnit în flăcări luni dimineață la ora 9, și a fost nevoie de pompieri pentru a stinge incendiul. Un al doilea vehicul aflat în garaj, un Dodge Ram, a fost afectat. Nu au fost victime.
Concluzia? S-ar putea să mai întâlnim astfel de situații, până când GM și LG Chem vor da de cap problemei.
via carbuzz