Până acum ceva timp, părea imposibil ca un autoturism cu 4 uși să accelereze mai repede decât o motocicletă sport. Dar, între timp, au apărut autoturismele electrice. Acum, meciul se rejoacă: Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZX-14R.
Când spui Suzuki Hayabusa, instinctiv te gândești la cea mai rapidă motocicletă din lume. Accelerează până la 100 km/h în sub 2,5 secunde și depășește 300 km/h. La fel, și Tesla Model S Plaid este cel mai rapid sedan din istorie. Trei motoare electrice, totalizând 1020 CP, pun umărul pentu a o accelera până la 100 km/h în 2,1 s. Unde mai pui că motoarele electrice dezvoltă cuplul maxim de la 0 rpm și accelerează instantaneu.
Pe scurt, balanța care până acum se înclina puternic spre motociclete, și-a schimbat orientarea. Însăși ideea că un sedan cu 4 uși poate ține piept celei mai rapide motociclete este șocantă.
Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa
Publicația americană Edmunds a profitat de testul pe care l-a avut cu un Model S Plaid și a adus o Busa pentru comparație. Ambele mașinării erau stock, deci fără modificări. În șa a stat Chris Moore, care modifică motociclete și concurează cu ele pe pistă.
Indiferent dacă au pornit de pe loc sau au accelerat de la 65 km/h, autoturismul a câștigat. Practic, Busa n-a avut nicio șansă decât când Chris a furat startul. Însă, în ecuație a mai intrat un factor decisiv: vântul puternic din față. Deși Tesla are o suprafață frontală mai mare, deci ar fi trebuit să fie mai puternic frânată aerodinamic, Busa a suferit mai mult, fiind mult mai ușoară. Rafalele au destabilizat motocicleta la fiecare start. E drept, și Carlos Lago, redactorul Edmunds, a fost afectat de direcția prea ușoară, care a necesitat corecturi din manșă.
➡ Tesla plănuiește introducerea unor baterii low-cost 💡
Și Kawasaki ZX-14R a avut aceeași soartă, deși diferențele au fost clar mai mici. E posibil ca accelerările consecutive să fi scăzut performanța lui Model S pe termen scurt, din cauza încălzirii bateriilor.