Datele ACAROM privind producția de mașini din România arată că în luna septembrie au fost asamblate la uzinele Dacia și Ford doar 29.077 de autoturisme.
În ciuda speranțelor multor producători auto că penuria de semiconductori se va atenua în toamna acestui an, datele de producție arată că problema tinde să devină chiar mai presantă. Nici uzinele Dacia și Ford din România nu pot evita situația.
Așa cum majoritatea companiilor din lume au anunțat stopări temporare ale producției sau un ritm de lucru mult redus față de normal, și cele două uzine din România s-au văzut nevoite să asambleze mai puține mașini decât era estimat inițial.
Astfel, conform Asociației Constructorilor Români de Automobile (ACAROM) în luna septemrbie au fost asamblate în România doar 29.077 de autoturisme. Asta după ce, în iunie, de exemplu, cele două uzine – Automobile Dacia din Mioveni și Ford din Craiova – scoteau de pe liniile de asamblare 45.005 de mașini.
Producție redusă a Ford în România
Mai grav chiar, din totalul de 29.077 de autoturisme produse în septembrie, doar 7.156 de unități au fost asamblate de uzina Ford din Craiova. Cu unele zile în care nu au fost produse deloc vehicule și altele în care s-a lucrat într-un singur schimb, la Craiova s-au asamblat mult mai puține vehicule comparativ cu capacitatea de producție.
Cu toate acestea, uzina din Craiova este un caz fericit în grupul Ford grație deținerii în portofoliu a unuia dintre cele mai cerute SUV-uri de mici dimensiuni de pe piața europeană. Pentru comparație, uzina din Koln a companiei americane, cea care produce modelul Fiesta, a stat mai mult oprită începând cu iulie, iar pe 1 octombrie, oficialii mărcii au anunțat că producția nu va fi reluată înainte de 1 noiembrie.
Chiar dacă reușit să producă în septembrie 21.921 unități, uzina Automobila Dacia din Mioveni trece și ea prin momente dificile. Un calcul al LifeNews.ro bazat pe datele furnizate de companie arată că, în primele nouă luni din acest an, fabrica a fost oprită 35 de zile. Practic, mai bine de o lună din nouă, la Mioveni nu au fost asamblate vehicule. Și asta în anul cu cele mai multe noutăți lansate de Dacia pe piață.
În plus, nici luna octombrie nu a început mai bine, ultima oprire programată și confoirmată de cei de la dacia având loc pe 8 octombrie.
În acest context, în primele nouă luni ale anului, producția de autoturisme a României a fost de doar 315.115 de unități, dintre care 194.497 au fost Dacia și 120.618 unități au purtat marca Ford.
– ACAROM: Creștere a înmatriculărilor cu 44.56% față de august 2020
– Denis le Vot: Aici facem noi mașinile și aici este marca Dacia. În România