Piața auto românească pierde teren în Europa

piata europeana autoturisme unități mașini piața autoturismelor Porsche România piața auto ACAROM ACEA pieței auto DRPCIV

Datele ACEA pentru perioada ianuarie – septembrie 2021 arată o scădere a cotei de piața a României până la doar 0,96% din totalul vânzărilor de mașini noi din Europa.

Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) pentru primele nouă luni din 2021 arată că piața auto din România continuă să crească sub media de pe întregul continent pierzând astfel din cota de piață.

Scăderea abruptă din septembrie (-17,8%), atunci când au fost înmatriculate în România doar 8.942 de autoturisme noi a redus din avansul pieței românești din perioada ianuarie – septembrie 2021. Astfel, în primele nouă luni ale acestui an, creșterea pieței noastre a fost de doar 4,3%, mult sub media europeană de 6,9%.

În acest context, dacă la finalul lui septembrie 2020 piața auto din România reprezenta 0,99% din totalul vânzărilor de mașini noi din Europa (UE + EFTA + Marea Britanie), după a noua lună din 2021, cota a scăzut la 0,96%.

Cu un total de 88.262 înmatriculate în primele nouă luni ale anului, piața auto din România se poziționează într-un grup de state cu vânzări apropiate precum Grecia, Finlanda sau Ungaria.

În Finlanda au fost înmatriculate în aceeași perioadă 78.662 unități, în Grecia 81.758 unități, iar în Ungaria, 94.528 unități.

Conform ACEA, principalele piețe din Europa rămân și în acest an Germania (2.017.561 unități), Marea Britanie (1.316.614 unități), Franța (1.260.373 unități), Italia 1.165.491 unități) și Spania (647.955 unități).

În total, pe continentul european au fost înmatriculate în acest an 9.161.918 de unități, cu 6,9% mai multe decât în perioada ianuarie – septembrie din 2020.

– Piața autoturimelor noi a scăzut cu 17,8% în septembrie
– Uzinele din România au produs doar 29.077 de mașini în septembrie

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top