Noua generație a francezului este unul dintre cele mai de succes hatch-uri mici din Europa, și unul dintre cele mai ieftine. Iată ce oferă cel mai ieftin Renault Clio, la 12.980 de euro.
Treaba e clară! mașina asta arată șic și în versiunea de bază. Cu farurile puternic stilizate și forma dinamică, nu pare că ai ales-o pentru prețul scăzut. Și, poate cel mai important, nici nu e slab echipată: ai aer condiționat, să nu transpiri la semafor, geamuri electrice pe față (oricum, de câte ori mergi cu patru persoane la bord?) și faruri cu tehnologie full-LED, ca să vezi mai bine când primăria uită să aprindă luminile pe bulevard. Ar fi avut și radio, dar a fost scos din ofertă. În primele luni ale anului avea, în dotare standard. Deh, semiconductorii… Cât despre jantele din oțel, de 15 inchi, poate nu arată spectaculos, dar amortizează excelent gropile urbane.
Dacă vrei jante mai mari sau din aliaj, trebuie să treci la nivelul următor, Zen. Pentru 2100 de euro, acesta vine cu jante Flexwheel de 16 inchi, patru geamuri electrice, volan acoperit cu imitație de piele, sistem EasyLink de 7 inchi, cu șase boxe și îți deschide poarta spre o mulțime de dotări inaccesibile versiunii Life.
Cel mai ieftin Renault Clio: comportamentul pe șosea
Spațiul interior, ca la orice Clio, este suficient pentru patru adulți de talie medie (sub 1,80 m). Este o limită dincolo de care poți înghesui patru călători doar pe distanțe scurte. Oricum, cu motorul de bază, SCe 66, nici nu poți aspira la călătorii prea lungi fără să te plictisești, pentru că este exagerat de lent la drum întins și te descurajează să depășești, mai ales cu mașina încărcată.
În oraș, în schimb, este excelent. Fiind aspirat, nu este pretențios, consumă puțin și trage liniar, fără să dezamăgească în primele trepte.
➡ Poți să configurezi un Clio aici! 💡
Îți dorești un Clio pentru rute extraurbane? Trebuie neapărat să investești în plus 1800 de euro. Astfel, vei primi motorul turbo TCe 100 GPL, mult mai puternic și mai vioi, în special la turații joase și medii. Consumă ceva mai multă benzină dar ai la dispoziție și alimentarea cu GPL. Însă, pentru rutele citadine poți rămâne liniștit la propulsorul aspirat. Nu ai nevoie de mai multă putere.
Dotări standard:
Cheie cu telecomandă, aer condiționat, radio cu patru boxe, USB, bluetooth, geamuri electrice față, scaun șofer reglabil pe înălțime, banchetă fracționabilă, trei tetiere spate, oglinzi reglabile electric și încălzite, lumini LED, senzor lumini, pilot automat cu limitator de viteză, recunoașterea semnelor de circulație, asistent de bandă, jante tablă de 15 inchi, roată de rezervă de dimensiuni normale
Dotări opționale:
Sistem multimedia Easy Link cu ecran tactil de 7 inchi, radio, bluetooth și șase difuzoare 200 euro, proiectoare ceață 180 euro, vopsea metalizată 410 euro
DATE TEHNICE | Renault Clio |
---|---|
Versiune | Life SCe 65 |
Motor/nr. cilindri | L3, aspirat |
Cilindree (cm3) | 999 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 65/6250 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 95/3600 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | manuală, 5 trepte |
L × l × h (mm) | 4050 × 1798 × 1440 |
Ampatament (mm) | 2583 |
Volum portbagaj (l) | 1137 |
Masă la gol (kg) | 391 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 17,1 |
Viteză maximă (km/h) | 160 |
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km) | 6,2/4,4/5,1 |
Emisii CO2 (g/km) | 116 |
Preț (euro, cu TVA) | 12.980 |