Așteptarea a luat sfârșit! Britanicii au publicat informații și imagini oficiale cu viitorul Range Rover model 2022. Acesta oferă, în premieră, 7 locuri!
Are în spate jumătate de veac de existență. Acum a ajuns la a cincea generație. Iar tu poți deja s-o comanzi! Prețurile pornesc de la 121.000 euro.
Niciunul dintre elementele tipice de design nu s-a pierdut. Robustețea desenului se bazează, ca întotdeauna, pe plafonul ușor descendent, pe linia mediană puternic trasată, pe consola scurtă față și pe spatele asemănător cu cel de iaht. Botul a rămas, în esență, același zid dintotdeauna. Plafonul are suduri cu laser, pentru ca totul să arate ”dintr-o bucată”. Cea mai izbitoare schimbare este în spate, unde stopurile sunt invizibile când sunt stinse. Semnalizările dinamice sunt ascunse în ornamentul orizontal, iar stopurile de frână și fază scurtă sunt verticale, în lateralele hayonului.
Versiunea exclusivistă, SV, va intra în producție în 2022. Cea mai luxoasă dintre versiuni, SV Signature Suite, va avea patru locuri individuale și va dispune de o măsuță Club Table retractabilă și de frigider.De asemenea, scaunele acesteia vor include un sistem de masaj pe 24 de direcții.
Range Rover model 2022 – platformă nouă
A cincea generație va folosi noua platformă MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture). Aceasta poate suporta motoare convenționale, sisteme plug-in hybrid și propulsoare electrice. De asemenea, vor fi disponibile două versiuni, Standard și Lung, cu ampatamente diferite și cu 4,5 sau 7 locuri. Varianta lungă va costa cu aproximativ 10.000 de euro mai mult decât cea standard.
Primul Range Rover electric din istorie va apărea în 2024. Acesta va deschide calea: până în 2030, fiecare model al Land Rover va avea o versiune pur electrică. Astfel, până în 2039, Jaguar – Land Rover va fi neutră dpdv al carbonului, inclusiv în lanțul de aprovizionare.
Gama de motoare mild-hybrid va include un 6 în linie, de 3 litri, cu 395 CP și 550 Nm. Peste el, un V8 bi-turbo de 523 CP și 750 Nm, care va accelera mașina până la 100 km/h în 4,4 s. Prețul de pornire pentru V8: 137.400 euro.
Hibrizii plug-in de pe noul Range Rover vor asigura o autonomie electrică WLTP de până la 100 km și emisii sub 30 g/km. În condiții reale, autonomia va fi de aproape 80 km, adică 75% din călătorii vor putea fi parcurse pur electric. Bateria li-ion va avea 38,2 kWh, iar motorul electric 141 CP. În combinație cu propulsorul 6 în linie de 3 l, va totaliza 434 CP.
Stabilitatea va fi asigurată de sistemul Integrated Chassis Control. Acesta include punte spate direcțională, suspensie pneumatică ce se adaptează din timp rutei, folosind datele navigației eHorizon și control electronic al ruliului pe viraje, ce funcționează la 48 V.
➡ Viitorul G-Klasse electric, prefigurat de EQG 💡
Rafinamentul va fi accentuat de Active Noise Cancellation de generația a treia, care promite călătorii ultra-silențioase. Este aceeași tehnologie folosită la căștile destinate audiofililor, și utilizează microfoane dispuse în exterior și boxe în tetiere, anulând activ zgomotul de fond. Instrumentarul digital are o diagonală de 13,2 inchi, iar displayul central tactil curbat – 13,1 inchi. Ultimul vine cu feedback haptic, deci vibrează la atingere. Pot fi updatate over-the-air peste 70 de module electronice. De asemenea, sistemul de sunet Meridian de top va include 35 de difuzoare și un amplificator de 1600 W!
Toate funcțiile legate de confort, sunet, telefon și navigație pot fi controlate vocal. Pentru aceasta, sistemul infotainment are integrat asistent digital Amazon Alexa. Sitemul de filtrare a aerului din habitaclu reduce prezența alergenilor, a bacteriilor și a virusurilor precum SARS-CoV-2.
Jumătatea inferioară a hayonului poate coborî, oferind două locuri pentru a admira apusul, ca la Rolls-Royce Cullinan. În premieră, ușile vor putea fi acționate electric.
Materialele interioare sunt, în mare parte, sustenabile. De exemplu, există o opțiune de interior fără piele, bazat pe lână, și numit Kvadrat. Acesta poate fi combinat cu Ultrafabrics, un material asemănător pielii, dar mai ușor cu 30% și a cărui prelucrare generează un sfert din cantitatea de CO2 emisă la interiorul de piele.
Range Rover model 2022 a fost proiectat și dezvoltat în Marea Britanie și va fi produs exclusiv la uzina din Solihull.
via