Se concentrează pe propulsia cu hidrogen, dar nu lasă în urmă nici propulsia pur electrică. Toyota a patentat un sistem revoluționar. Folosindu-l, modelele electrice se vor încărca wireless, în mers.
Nimeni nu mai pune la îndoială nici iminența unui viitor electric, nici progresul pe care îl înregistrează tehnologia. Toyota se concentrează, însă, mai degrabă pe propulsia cu pilă de combustie. Aceasta folosește hidrogenul și este complet nepoluantă. O regăsim pe Mirai, model ajuns la a doua generație. Însă marea barieră care stă deocamdată în calea acesteia este lipsa unei rețele bine diomensionate de alimentare cu hidrogen. Tocmai de aceea, între septembrie 2015, luna lansării primei generații Mirai în Europa, și ianuarie 2020, luna în care Covidul începea să-și facă de cap, doar 640 de exemplare fuseseră comercializate în Europa. Inutil de precizat, în România nu există nicio stație de alimentare cu hidrogen a mașinilor cu pilă de combustie.
Revenind la propulsia pur electrică, Toyota nu numai că pregătește modele ce vor fi lansate în viitorul apropiat, ci se ocupă și de tehnologii revoluționare, precum cea despre care vei citi mai jos. Va lansa o gamă electrică, numită bZ, care va debuta odată cu SUV-coupe bazat pe conceptul bZ4X. Apoi, să nu uităm că Toyota lucrează la un camion electric. În sfârșit, carbuzz a descoperit un brevet înregistrat de gigantul nipon, care trădează lucrul la un sistem de încărcare a bateriilor wireless, în mers.
Cum se vor încărca wireless în mers EV-urile
Documentele de brevet dezvăluie cum va funcționa sistemul. Dacă circuli pe autostradă și rămâi ”pe rezervă” cu bateria, lansezi o “cerere de transfer de energie” printr-o conexiune wireless către un al doilea vehicul electric.
Când cererea este acceptată, se poate stabili “o a doua conexiune fără fir de la o interfață de energie de pe al doilea vehicul la o interfață de energie de pe primul vehicul”. Apoi începe transferul cantității de energie solicitată. În alte scenarii, vehiculele își transmit automat solicitări de transfer de energie.
În documentele brevetului, se arată că sistemele ar citi fluxul de trafic și ar determina timpul necesar pentru transferul de energie. Dacă nu e timp suficient, schimbul nu se va realiza. De asemenea, documentele sugerează că aceste vehicule ar fi capabile să își regleze automat viteza.
➡ Video: șoselele care încarcă bateriile în mers 💡
Sigur, cu eficiența încărcării wireless din prezent, e aproape imposibil un astfel de schimb. Dar, poate că Toyota are în vedere și un sistem de încărcare mai puternic.
via carbuzz