Un patent depus în Stetele Unite de către compania niponă dezvăluie un sistem neobișnuit de control. Conform brevetului, butoanele fizice din habitaclu vor fi înlocuite cu iconițe proiectate pe suprafețele interioare.
Butoanele fizice: iubite de mulți utilizatori, urâte de tot mai mulți producători auto. Audi le-a înlocuit cu comenzi virtuale pe ecrane tactile. Astfel, a păstrat feedback-ul haptic (ecranul vibrează ușor la apăsare) și a scăpat de prețul ridicat pe care îl cere instalarea comenzilor fizice. BMW, odată cu iX, a integrat butoanele de pe tunelul central în lemnul cu pori deschiși, o soluție extrem de elegantă, care, de asemenea, asigură feedback haptic.
➡ Hyundai patentează instrumentarul digital în volan 💡
Alții, precum Hyundai, au montat un panou cu comenzi tactile. O soluție ieftină, dar care nu confirmă haptic selectarea diverselor comenzi. În sfârșit, mărci precum Honda și Citroen, au revenit la unele comenzi fizice, după ce trecuseră la tactil. Civic a primit din nou potențiometru rotativ, iar e-C4 are, din nou, comenzi fizice pentru climatizare, după ce inginerii le integraseră odios în meniul sistemului multimedia.
Butoanele fizice se transformă în proiecții
Însă aici intrăm într-o altă ligă. Mazda va renunța la tot, transformând, practic, orice suprafață din interior în panou de comenzi. Asta sugerează un brevet depus la Biroul de Brevete și Mărci Comerciale din SUA și ”desecretizat” de site-ul carbuzz.com. Cum funcționează invenția?
“Computerul sistemului include un procesor și o memorie. Memoria stochează instrucțiuni pe care le execută procesorul. Acesta le trimite unui proiector, care afișează o pictogramă pe o suprafață. Apoi, captează imaginea pictogramei, identifică dacă există o schimbare între modelul captat și cel implicit. Dacă există, aceasta echivalează cu o intervenție a utilizatorului. Atunci, activează comanda pe baza intrării utilizatorului.”
Pare complicat? De fapt, e mai simplu decât îți imaginezi! Practic, se proiectează un simbol, iar, când îl atingi, se întâmplă lucruri. De exemplu, se schimbă temperatura, viteza ventilatorului, postul radio. Sigur, cel mai mare avantaj este legat de costuri. Practic, nici ecranele, nici suprafețele tactile nu mai sunt necesare. Orice plastic plat din habitaclu devine centru de comandă.
Totuși, în schema a doua, este figurat un sistem care permite inclusiv folosirea gesturilor de tip swipe și pinch. Iar Mazda promite că și suprafața va fi sensibilă la forța cu care se apasă, accelerând sau reducând efectul comenzii date. Rămâne să vedem ce ne pregătesc, cu adevărat, niponii.
credite și fotografii Carbuzz.