Mat Watson de la carwow a pus cele două modele de lux față-n față. EQS 450+ vs S 500 cu ampatament lung. Care e mai rapid?
Electric sau termic? Noua întrebare care înmugurește printre fanii automobilului. De obicei, în linie dreaptă, puterea maximă dezvoltată de la turații foarte joase de motoarele electrice înclină balanța spre prima categorie. Pe viraje, situația e discutabilă. Electricele au centrul de greutate mai coborât și o mai bună distribuție a maselor pe punți, iar termicele sunt mai ușoare.
➡ Acesta este EQS! 💡
E foarte simplu să compari două modele echivalente, pentru că fiecare producător are perechi în gamă. Sunt multe exemple, dar cele mai reprezentative sunt, pe clase, Fiat 500e – 500, Renault ZOE – Clio, VW ID.3 – Passat, BMW i4 – Seria 4 Gran Coupe, Mercedes-Benz EQE – E-Klasse și… perechea de azi.
Ei bine, azi, carwow a ”alergat” versiunea Mercedes-Benz S500 și electrica EQS 450+, cu bateria mare și motor spate. Sunt două versiuni intermediare. S500 4Matic L dezvoltă 435 CP, dar există și S580 4Matic L, de 503 CP. De asemenea, EQS 450+ dezvoltă 333 CP, dar vârful de gamă, AMG-ul EQS 53 4Matic produce 658 CP.
EQS 450+ vs S 500
Bun. Care e mai rapid? Păi, circuitul a fost parcurs mai rapid de EQS. Însă diferența de numai două zecimi de secundă este insignifiantă, și poate fi cauzată inclusiv de ”aptitudinile” de pilot ale lui Watson. Anumite lucruri sunt, însă, clare. EQS nu numai că a subvirat mai puțin, profitând de echilibrul mai bun pe punți, ci s-a dovedit și mai agil, cu o direcție mai comunicativă. Sau ”mai jucăuș”, cum spune Watson. Deși greutatea e mai mare cu 415 kg, este vizibil comportamentul mai sigur, cu ruliu mai mic.
➡ Sprinter a primit o actualizare tehnologică 💡
În linie dreaptă, situația se inversează, însă diferențele rămân tot mici. EQS accelerează relaxat și profită mai ales pentru că nu trebuie să schimbe vitezele. S-ul se înclină spre spate vizibil, trage mai bine și profită de raportul kg/CP favorabil.