Bosch a încheiat un acord de colaborare cu Orange în baza căruia Centrul de Inginerie din Cluj va începe testarea de soluții concepute pentru autovehiculele automatizate.
Bosch a încheiat un acord de colaborare cu Orange Business Services în baza căruia Centrul de Inginerie din Cluj va începe testarea de soluții concepute pentru autovehiculele automatizate, folosind comunicație celulară de tip „Vehicle-to-Everything” (C-V2X) cu ajutorul infrastructurii comerciale 5G. Tehnologia de comunicații C-V2X reprezintă un pilon esențial pentru conducerea automatizată și conectată.
„Ne bucurăm că am demarat acest nou parteneriat și sunt sigur că know-how-ul, expertiza și tehnologiile noastre de ultimă generație vor duce la obținerea unor rezultate excepționale în domeniul mobilității conectate și automatizate”, a declarat Cătălin Golban, șeful departamentului de inginerie a sistemelor de percepție video din cadrul Centrului de Inginerie din Cluj.
Divizia de cercetare și dezvoltare din Cluj-Napoca lucrează la dezvoltarea de soluții noi și la îmbunătățirea soluțiilor existente în materie de conducere automatizată și conectată, cu ajutorul avantajelor oferite de tehnologia 5G ca un punct de interes. Prin urmare, inginerii Bosch din Cluj folosesc autovehicule de testare echipate cu tehnologii 5G, ce permit transmiterea și vizualizarea datelor colectate aproape în timp real, facilitând în mod semnificativ procesul de dezvoltare a soluțiilor de conducere automatizată și asistată. Obiectivul acestui proiect este optimizarea și inovarea continuă, pe baza datelor colectate din scenarii reale de trafic.
Această nouă tehnologie de comunicații facilitează transmisia rapidă a datelor de la vehiculele de testare către un server central sau către o infrastructură cloud și, astfel, inginerii care lucrează la tehnologiile de conducere automatizată și asistată pot prelucra și analiza rapid informațiile. Comunicația de tip C-V2X bazată pe 5G este una din tehnologiile cu un potențial foarte mare pentru îndeplinirea condițiilor acestor funcții și pentru asigurarea nivelului de performanță necesar pentru schimbul de date. Mai mult, noul standard de comunicații permite inginerilor Bosch sau colaboratorilor aflați oriunde în lume să vizualizeze datele colectate de senzorii vehiculului de testare, precum senzorii video, radar, cu ultrasunete sau lidar.
Noul proiect va duce la progrese relevante în domeniu, pentru ambele companii. „Colaborarea noastră cu Bosch marchează un pas important în dezvoltarea ecosistemului de Mobilitate Colaborativă, Conectată și Automatizată (CCAM) din România. Cu servicii CCAM mai avansate, conducerea automatizată este văzută ca un element tehnologic important care va modela viitorul concept de mobilitate și va îmbunătăți calitatea vieții moderne, oferind siguranță în trafic, împreună cu îmbunătățiri suplimentare de mediu și informații. Conectivitatea și, mai precis, comunicațiile 5G C-V2X, sunt văzute ca un facilitator tehnologic al serviciilor CCAM care necesită o rețea cu fiabilitate mare, viteză, capacitate și latență ultra-scăzută. Având în vedere latența extrem de scăzută a rețelei Orange 5G, vehiculele care rulează software dezvoltat de Bosch pot face schimb de date cu cloud-ul în cel mai scurt timp posibil, cu ajutorul unor funcții avansate precum edge computing și network slicing”, declară Cristian Patachia, Development & Innovation Manager la Orange România și coordonator 5G Lab.
Tehnologii testate de Bosch la Cluj-Napoca
Dezvoltarea tehnologiilor de conectivitate pentru vehicule este una dintre direcțiile strategice ale Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Prin urmare, explorarea potențialului oferit de tehnologia 5G în acest domeniu este de mare interes. În același timp, Centrul de Inginerie din Cluj dezvoltă software și algoritmi pentru prelucrarea datelor provenite de la senzorii radar, video și cu ultrasunete, pentru conducere asistată și automatizată. Mai mult, combinația dintre 5G și tehnologia senzorilor aduce un plus de valoare în procesul de inovație și dezvoltare. Cu o rată de transfer crescută și o latență scăzută, 5G este orientat către conectivitatea atât a mașinilor, cât și a utilizatorilor. Astfel, pe de o parte, va îmbunătăți metodologia de inginerie a produselor și, pe de altă parte, va avea ca rezultat funcții avansate, în special în domeniul asistenței la condus și al conducerii automatizate.
La Centrul de Inginerie din Cluj, Bosch contribuie la modelarea viitorului mobilității prin dezvoltarea de proiecte în domeniul conducerii automatizate și asistate. Funcțiile precum frânarea automată de urgență pentru evitarea coliziunilor cu obiecte străine, precum autovehicule, pietoni, bicicliști și animale, menținerea benzii de rulare sau parcarea automată pot salva vieți și îmbunătățesc confortul în timpul condusului. Pe lângă senzorii radar și cei cu ultrasunete, din ce în ce mai multe vehicule beneficiază în prezent de camere video integrate. Aceste camere primesc informații pe care le pot prelucra ulterior cu ajutorul sistemelor de calcul electronice integrate. Ca atare, datele video primite de la camere sunt prelucrate în timp real, cu ajutorul puterii de calcul avansate și al metodelor de inteligență și viziune artificială, pentru a obține pozițiile obiectelor din trafic, vehiculelor, pietonilor, poziția vehiculului pe banda de circulație, semnificațiile semafoarelor, indicatoarelor sau a marcajelor rutiere.
Centrul de Inginerie Bosch din Cluj pune mare accent pe inovația continuă și lucrează la proiecte de ultimă generație. Colaborând îndeaproape cu alte centre de cercetare și dezvoltare din rețeaua globală Bosch, dar și cu fabrica de la Jucu, inginerii din Cluj dezvoltă produse cu ajutorul calificărilor înalte în materie de programe software, echipamente hardware, fiabilitate și inginerie mecanică. Tehnologia pentru conducerea conectată și automatizată, Internetul lucrurilor, industria conectată (Industria 4.0) și vehiculele electrice sunt doar câteva exemple din portofoliul inginerilor Bosch de la Cluj.
– Bosch în România: Vânzări în creștere în anul pandemiei
– Electrificarea face victime. Bosch ar putea închide o uzină din Germania