În pofida greutății de 2 tone și propulsiei pe puntea spate, modelul electric coreean a dovedit un comportament excelent la limită. Iat-o pe Kia EV6 la testul elanului.
Am testat-o, iar tu poți citi articolul în numărul decembrie- ianuarie al revistei Auto Expert. Spuneam acolo: ”Virajele sunt mici delicatese care excită papilele avide ale entuziastului. Se înscrie impecabil, după „dictarea“ volanului, știi mereu nivelul de aderență, iar când accelerezi la ieșire, aruncă ușor spatele. Dar nu ți-e frică niciun moment la adăpostul ampatamentului mare, care o face docilă. Cele două tone par a fi doar o informație pe hârtie, nu o forță care te trage spre exteriorul virajului”.
Acum, versiunea cu propulsie pe spate a fost supusă de de km77 la testul elanului. Concluzia lor a fost aceeași: crossoverul coupe coreean se simte docil la limită și demonstrează o stabilitate de invidiat. Este interesant de aflat cum va performa viitoarea versiune cu tracțiune integrală, de 585 CP. Are aderență mai bună, datorită sistemului 4×4, dar și greutate mai mare cu 215 kg.
Cum s-a comportat Kia EV6 la testul elanului
Versiunea GT Line de 228 CP, a fost încălțată cu anvelope Contonental ContiPremiumContact 6 de dimensiune 225/45 R20, adică fix la fel ca în testul nostru. Astfel echipat, EV6 ”a răspuns cu acuratețe la toate comenzile volanului și am simțit-o sigură”. Chiar și la 80 km/h, când a deplasat două conuri, mașina a rămas controlabilă.
Cea mai bună încercare reușită a fost la 78 km/h, cu frânarea regenerativă pe nivelul 3 din 4. Această setare decelerează vehiculul ceva mai mult decât o frână de motor la un propulsor convențional. Se vede în clip unde se aprind stopurile de frână, semn că sistemul a intervenit la eliberarea accelerației. Reluarea procedurii cu regenerarea oprită a asigurat rezultate aproape la fel de bune. La viteze de peste 81 km/h, mașina a început să subvireze până la nivelul la care nu a mai putut fi controlată.
Deși nu vreau să amestec mere cu pere, amintesc de testul elanului realizat de un alt site, cu Ford Mustang Mach-E. Acesta a atins conurile cu roata din spate și la 68 km/h. E drept, fiind două teste diferite, și condițiile ar fi putut fi diferite. Cu toate astea, sunt modele rivale și extrem de apropiate conceptual (crossovere-coupe), de aceea am amintit de rezultatul americanului.
via km77