Garage 54 face o nouă ”operă de artă”. Se numește Lada cu 3 roți și este soluția amuzantă pentru iernile dure din Rusia.
Youtuberul Garage 54 este cunoscut pentru operațiile estetice și funcționale pe care le aplică Lăzilor (sau Ladelor?). De fapt… nu sunt nici prea estetice, nici prea funcționale. Dar sunt amuzante. Ultima sa ispravă este Lada cu 3 roți.
Operația a reușit, pacientul trăiește. E mai urât ca înainte (ce-i drept), dar nici până atunci nu deborda de frumusețe. În esență, cele două roți din spate i-au fost înlocuite cu una singură. Ai fi tentat să spui… ce mare lucru? Ei bine, a fost nevoie de tăierea portbagajului și de montarea a 3 diferențiale pentru ca struțo-cămila să funcționeze. Dacă nici rușii nu știu cu mecanica, atunci nimeni nu știe!
Roata montată este enormă și… nu are suspensie. Puntea spate a fost tăiată, iar arborele cardanic a primit o extensie care să corespundă cu ampatamentul mărit. Cât despre anvelopă, deși este tocită, a primit un tuning atent, sub forma unor holșuruburi cu cap hexagonal înfiletate inginerește în banda de rulare. A fost montată cu atenție la sensul de rulare, echilibrată (not!), cu janta îndreptată (not!) și cu atenție la aspectul estetic (not, again!).
Lada cu 3 roți este cam…instabilă
În plus, fiind o roată ”industrială”, are cauciucul atât de gros, încât flancurile nu se deformează sub greutatea Lăzii, chiar dacă anvelopa nu a fost umflată. În plus, fiind dezumflată, are o aderență mai bună pe zăpadă. Sigur, cele trei roți scad nivelul de stabilitate, așa că, prin zăpada bătătorită din jurul garajului, mașina balansează amuzant, că, la vitezele atinse, nimic nu e periculos.
Alternativa la rularea pe zăpadă vine tot de la Lada. Se numește G-Niva și este o încrucișare între Mercedes-Benz Clasa G și Niva. Însă, până când G-Niva să devină realitate, triciclul Lada nu are rival!