Product Manager la BMW. Un post denumit pompos, la care, ca să ajungi, trebuie să dovedești calități excepționale. Ei bine, un român de-al nostru a demonstrat că le are. Îl cheamă Emanuel-Cornelius Varga și este Product Manager al Seriei 2 Coupe.
Dacă te aștepți la un interviu clasic, n-ai ajuns pe pagina corectă. Dacă, însă, ai chef să afli povestea românului care s-a ocupat de câteva modele emblematice BMW, continuă să citești. Îl cheamă Emanuel-Cornelius Varga și a plecat din România la începutul anilor ’90, când era în clasa a treia. Cu toate astea, încă vorbește română mai bine decât o bună parte din populația țării. A ajuns la BMW în 2012, după ce a colaborat timp de 4 ani cu Universitatea din Augsburg.
În doi ani a reușit să ajungă Qualification Brand Account Manager pentru BMW M, BMW i și pentru vehiculele plug-in hybrid. Pe românește, menținea legătura dintre echipele de dezvoltare și clienți. Iar începând cu 2017, a fost Senior Product Manager pentru Seriile 5 și 6 și pentru 4 Coupe și Cabrio. Cea mai recentă ”ispravă” a sa este Seria 2 Coupe. Deci, dacă conduci unul dintre aceste modele, să știi că Emanuel s-a ocupat să transmită cerințele clienților către echipele de dezvoltare.
Emanuel ne destăinuie ”dedesubturi” ale Seriei 2
Discutând despre Seria 2 Coupe, Emanuel ne-a dezvăluit că nu există planuri de electrificare, din mai multe motive. În primul rând, electrificarea nu ar fi relevantă pentru acest segment. Volumele de vânzări sunt mici. Apoi, clienții celor mai mari piețe, în special SUA, nu sunt interesați de vehicule electrice și plug-in. În sfârșit, o mașină atât de sportivă, cu proporții atât de agresive, nu ar avea loc suficient pentru toate componentele unui sistem electrificat. Deci, pe scurt, Seria 2 Coupe rămâne un simbol pur al sportivității, cu motoare tradiționale.
➡ Configurează-ți aici propriul exemplar din Seria 2 Coupe 💡
Asta, pentru că și clienții o cer. De fapt, o treime dintre ei optează pentru motoarele mari, cu 6 cilindri. Un aspect care spune multe despre aspirațiile acestora. Și nu vor cutie manuală, de aceea BMW nici nu va oferi una pe ”2 Coupe”. De fapt, numai 10% din clienții BMW din SUA și Marea Britanie optează pentru transmisie manuală. În plus, dacă aștepți o versiune cabrio a Seriei 2, n-o mai face. Este o caroserie care și-a pierdut din relevanță și care nu-și va face loc în gamă. BMW nu face mașini fără un business case solid în spate. Iar Seria 2 plănuiește vânzări de aproximativ 200.000 de unități pe întreg ciclul de viață. De aceea, e necesar ca echipa de dezvoltare să se concentreze pe cele mai populare configurații.
Un driver’s car e greu de dezvoltat
Versiunile sportive nu vor avea Drift Mode. Dacă asta cauți, găsești la mărcile americane. La BMW, modul drift e implicit: apeși accelerația și îl simți, pentru că reglajele sportive ți-o permit. Dar Emanuel admite că e tot mai greu să dezvolți un ”driver’s car”. Multitudinea de restricții impuse lasă mai puțin loc distracției și fac mai mult loc siguranței.
Cât despre uzina din Mexic, unde este produsă Seria 2 Coupe, nu sunt motive de îngrijorare cu privire la calitatea mașinii. Emanuel ne asigură că, indiferent de uzina la care este produs, un BMW are calitatea la care se așteaptă clienții. Sau, altfel spus, calitatea nu fluctuează în funcție de uzină. Iar șeful uzinei din Mexic este un german, din toate punctele de vedere.
În sfârșit, l-am întrebat ce părere are despre designul controversat al modelelor BMW. Atât unora aflate în producție, cât și al unora dintre cele viitoare, precum Seria 7. Mi-a spus că este un mod de abordare BMW care nu se va schimba. Un ”crez” pe care bavarezii l-au adoptat încă din era Chris Bangle și care diferențiază inclusiv modelele mărcii între ele. Dacă la rivalii premium modelele seamănă, la BMW acestea sunt mai puternic particularizate. Unele au linii care par experimantale, dar acestea sunt rezultate ale unei echipe de designeri în care Emanuel are încredere deplină.