Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind înmatriculările de mașini noi din primele 11 luni ale anului arată că marca Dacia a înregistrat o creștere cu 0,3%.
În luna noiembrie, marca Dacia a comercializat în statele UE, EFTA și Marea Britanie 37.698 de autoturisme, în creștere cu 5,7% față de cele 35.659 de unități vândute în aceeași lună din 2020.
În privința înmatriculărilor Dacia în Europa pentru perioada ianuarie – noiembrie 2021, datele ACEA arată că acestea au atins 366.783 de unități, în creștere cu 0,3% față de cele 365.618 de mașini comercializate în primele 11 luni din anul anterior. În acest context, cota de piață a mărcii a rămas la același nivel, 3,4%.
În ciuda creșterii, e drept, minore, a mărcii Dacia, vânzările grupului Renault – din care face parte brandul românesc – s-au redus în primele 11 luni din 2021 cu 10,9% până la 981.771 unități. Acest recul, cauzat în special de marca principală, a redus cota de piață a întregii entități de la 10,3% în 2020 până la 9,1% în 2021.
Piața totală din UE, EFTA și Marea Britanie a crescut în primele 11 luni din 2021 cu 0,8% față de aceeași perioadă din anul trecut până la 10.824.670 unități. Din acest total, piața din România acoperă doar 109.350 de unități.
– Dacia Spring, vedetă pe unele piețe europene
– ACAROM: Recul cu 13.38% al pieței auto românești în noiembrie