Respiră adânc. Fă-te comod. Lasă-te sedus de C5 Aircross Hybrid, cel mai confortabil SUV compact, în care spiritul Citroën se regăsește aproape la fel de viu ca în emblematicul XM. Doar că, acum, odată cu versiunea hibridă plug-in, grija pentru pasageri este dublată de cea pentru mediu. Foto: Bogdan Paraschiv
Atât de relaxat n-am mai fost niciodată la volanul unui SUV compact. C5 Aircross n-a deviat cu nici măcar un grad de la „crezul“ Citroën. Este SUV-ul cel mai confortabil pe care îl poți alege în segment. Fiecare subansamblu, fără excepție, a fost dezvoltat ținând cont de acest unic țel – confortul suprem.
Suspensia Progression Hydraulic Cushions înglobează 20 de patente menite să izoleze habitaclul de orice imperfecțiune a șoselei. Nu-i iese pe deplin, că – na! – nici viața nu e ca-n vise, nici șoselele din București precum cele din Tokyo, dar face o treabă atât de bună, încât niciun adversar direct n-o egalează. Scaunele „franțuzesc de comode“ sunt acoperite cu 15 mm de spumă moale și știu bine să te țină pe poziție. Și cum confort nu înseamnă doar filtrarea denivelărilor, C5 Aircross oferă mai mult – o izolare fonică realmente excepțională printre suratele „non-premium“. Grija inginerilor este evidentă dacă privești geamurile laterale laminate.
Acum, că habitaclul a devenit mai protector decât pântecele mamei, inginerii s-au ocupat și de bunăstarea pasagerilor din spate. Nu există o banchetă propriu-zisă, ci trei scaune individuale, bine profilate, care se deplasează orizontal și au spătare reglabile și pliabile. Este maximul pe care-l poți găsi în segmentul ăsta. Iar poziția pe rândul doi de scaune este evident mai înaltă decât pe cele din față, deci accesul e ușor, iar vizibilitatea, excelentă.
➡ Citește aici testul cu Peugeot 3008 facelift! 💡
Multe eforturi, care se oglindesc într-o senzație de extremă relaxare în mers. Citroën i-a pus și un nume: ë-Comfort. Se referă la senzația de pace pe care ți-o oferă versiunea hibridă plug-in. Pe de-a-ntregul, C5 Aircross Hybrid pare a nu-și dori să inspire vreun fel de sportivitate. Și, la drept vorbind, nici n-o face.
Șoferii sportivi vor tânji după un comportament mai incisiv. Francezul apasă greu pe puntea față, din cauza motorului electric montat în carterul ambreiajului, între cel termic și cutia de viteze. Drept urmare, când începi să „te dai“ pe viraje remarci caracterul subvirator care strică distracția. La fel se întâmplă și cu ruliul, accentuat de suspensia moale, și cu direcția care, din dorința exagerată de confort, este extrem de ușoară. Toate astea te determină să te stăpânești ori de câte ori ai chef de alergătură. Mai ales că nu are nici turometru, deci padelele sunt aproape inutile.
Putere mare, greutate mare
Apoi e sistemul de propulsie, relaxant și silențios. Ai putea să-l conduci pe distanțe lungi fără să resimți vreo oboseală, pentru că trage lin, iar în sarcină maximă, este extrem de discret. Nu te aștepta la reprize pe măsura celor 225 CP, pentru că trebuie să tragă de cele 1825 kg ale mașinii, iar ăsta nu e lucru ușor. Însă te poți aștepta la accelerații suficient de consistente încât să te scoată din probleme.
Poți alege unul dintre cele trei moduri de funcționare, Electric, Hybrid sau Sport. Chiar și în Sport, la culcarea accelerației e nevoie de puțin timp până la reacția transmisiei, dar schimbul treptelor se face ca la BMW 135i, cu un ușor kick, care te face să zâmbești. În Hybrid, totul revine la coordonatele civilizate ale mărcii.
➡ Test: cât consumă Citroen Jumpy încărcat cu 600 kg? 💡
Poți inclusiv să încarci bateria folosind motorul pe benzină, dacă intri în meniu și selectezi autonomia electrică pe care o vizezi: 10 km, 20 km sau full. Dar vei consuma multă benzină și nu merită. Mai bine, încarci la priză, cu maximum 7 kW, caz în care un plin de baterie durează aproape două ore.
Eu am făcut-o și am scos-o la o plimbare pe drumuri naționale, iar autonomia electrică a fost de 48 km. Sigur, poți rula pur electric până la 135 km/h, dar pe autostradă autonomia va scădea simțitor, la mai puțin de 35 km. În oraș, autonomia crește peste 55 km, valoare excelentă pentru un hibrid plug-in la acest preț.
C5 Aircross Hybrid – tehnica, în clar
La baza lui C5 Aircross Hybrid se află platforma EMP2, pe care „stau“ și modelele Peugeot 3008 și Opel Grandland X. Bateria de 13,2 kWh produsă de LG Chem este răcită cu lichid și se află sub scaunele individuale din spate. Standard, vine cu încărcător la curent alternativ de 3,7 kW, iar opțional poate fi comandat cel de 7 kW, cu 232 de euro. Nu este disponibilă încărcare rapidă.
- Confort excelent al suspensiei și scaunelor
- Sistem de propulsie silențios
- Spațios și foarte practic
- Autonomie electrică bună
- Ruliu și subvirare sesizabile
- Nu se simt cei 225 CP
Date tehnice | Citroen C5 Aircross Hybrid |
---|---|
Versiune | Shine 1.6 Hybrid FWD 225 EAT8 |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cm3) | 1598 |
Putere max./turaţie (CP/rpm) | 180/nc |
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm) | 250/nc |
Motor electric | |
Putere max./turaţie (CP/rpm) | 109/nc |
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm) | 320/nc |
Putere totală ansamblu (CP) | 225 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | nc |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L × l × h (mm) | 4500 x 1650 x 1654 |
Ampatament (mm) | 1601 |
Volum portbagaj (l) | 460/600 - 1510 |
Masă la gol (kg) | 1825 |
Capacitate baterie (kWh) | 13,2 |
Autonomie electrică (km) | 55 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 8,9 |
Viteză maximă (km/h) | 225 |
Consum mixt (l/100 km) | 1,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 32 |
Preț (euro, cu TVA) | 45.000 |