Geely Holding şi Renault ar urma să anunţe în curând un acord pentru a produce împreună vehiculele hibride ale grupului chinez în Coreea de Sud.
Surse Reuters au declarat că Geely Holding şi Renault ar urma să anunţe în curând un acord pentru a produce împreună vehiculele hibride ale grupului chinez în Coreea de Sud şi vor analiza posibilitatea exportării de maşini scutite de taxe vamale în Statele Unite.
Societatea mixtă, a cărei înfiinţare s-a negociat în 2021, şi care ar putea implica şi operaţiuni comune în China, va permite Renault să-şi îmbunătăţească afacerea din Coreea de Sud, care se confruntă cu dificultăţi, şi să-şi extindă prezenţa în Asia, susţin sursele.
Acestea au adaugat că Renault, care a ieşit din China anul trecut, va obţine în urma acordului revenirea pe cea mai mare piaţă auto din lume, formând un nou brand care se va concentra pe vehiculele hibride plug-in, care ar urma să fie gestionat împreună cu Geely.
Pentru Geely, tranzacţia va însemna începerea producţiei în Coreea de Sud şi acces la fabrica de asamblare a Renault din Busan. Aici ar putea fi produs SUV-ul Lynk & Co 01 al grupului chinez, susţin sursele. Acestea adaugă că Geely ar avea astfel posibilitatea “să intre pe uşa din spate” pe piaţa americană.
Renault Samsung Motors, în care Renault deţine o participaţie de 80%, s-a confruntat cu dificultăţi în ultimii ani. Anul trecut vânzările aproape s-au înjumătăţit.
În China, Renault şi partenerul său de alianţă Nissan Motor au avut acelaşi partener – Dongfeng – înainte ca societatea mixtă Renault-Dongfeng JV să fie dizolvată anul trecut.
Informațiile privind un parteneriat între Renault și Geely nu sunt tocmai noi. În vara lui 2021, LifeNews.ro scria despre încheierea unui acord cu privire la crearea unui joint-venture care va produce și comercializa în China și Coreea de Sud mașini hibride sub marca Renault.
Nu este foarte clar cum va afecta parteneriatul Renault cu Geely alianţa dintre Renault şi Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.
Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.