Dacă îți place Arteon, dar îl consideri prea mare, acum a apărut soluția. Se numește Volkswagen Lamando L. Modelul este, însă, destinat pieței din Asia.
E un fapt cunoscut că în China se pune mare preț pe sedanuri și pe electrice. Ei bine, Lamando L nu are niciuna dintre aceste calități, dar se apropie de ambele. E un sedan-coupe cu 4 uși, fără rame la geamuri, care aduce mult cu Arteon. Împarte și aceeași platformă, MQB. Este, însă, mai mic. Are 4784 mm lungime, (-7,8 cm față de Arteon Arteon), deci gabaritul este apropiat de al lui Passat. Noul model îl înlocuiește pe fostul Lamando, care era cu 18,6 cm mai scurt. De aici și sufixul L al noului model.
➡ Test cu Arteon Shooting Brake 💡
Nu e electric, dar se apropie de gama ID, prin elementele de stil. De exemplu, calandrul are ”arome” de ID.4, prin formă și elementele interioare. Apoi, banda LED dintre faruri se aprinde ca la modelele electrificate. În mijlocul ei, se află sigla VW care, de asemenea, se aprinde. Și stopurile au fost influențate de desenul celor ale lui ID.4.
Lamando L – interior digitalizat
Interiorul afișează un panou mare, care găzduiește, sub aceeași sticlă, o pereche de ecrane. Instrumentarul digital măsoară 10 inchi, iar display-ul sistemului multimedia, 12 inchi. Există și un bloc de comandă, de tip touch, sub ecran, la fel ca la Golf. Tot de la Golf pare preluat și blocul de comandă de pe tunelul central, care are în centru mini-maneta schimbătorului de viteze.
Cum chinezii nu sunt la fel de restrictivi ca europenii când vine vorba de poluare, Lamando L a păstrat vechiul 1.4 TSI de pe fosta generație. Acum, însă, dezvoltă 150 CP, cu 20 mai mult. Surplusul de putere vine fără ajutorul electrificării. Doar puntea față este motoare, neexistând și versiuni cu tracțiune integrală. Astfel dotat, Lamando L atinge 100 km/h în 8,5 secunde.
Prețul modelului în China este de 249.900 yuan, echivalentul a aproximativ 35.100 de euro.